משפחה יהודית הותקפה על ידי ערבים, כאשר בשנת 2017 כשבני המשפחה חזרו מסליחות בכותל. התוקפים נעצרו אך התיק נגדם נסגר. בארגון חוננו ניהלו מאבק משפטי, והתיק נפתח מחדש. לפני כחודש, לאחר שנים ארוכות של מריחת התיק, חטיבת התביעות במשטרה הגיעה להסדר טיעון מקל במיוחד ללא מאסר בפועל, ללא פיצוי ולאחד מהם אף ללא הרשעה.

בית משפט אישר לפני חודש את הסדר הטיעון המקל. המשטרה הגיעה להסדר עם שני ערבים שתקפו את המשפחה. במסגרת הסדר הטיעון אחד התוקפים קיבל עונש של חודשיים מאסר על תנאי והתוקף השני ירצה 100 שעות למען הציבור. בארגון חוננו טוענים כי הסדר הטיעון סוכם בין חטיבת תביעות המשטרה לעורכי הדין של התוקפים והובא לאישור בית המשפט מבלי ליידע את עורך דינם של המותקפים כנדרש בחוק. 

התקיפה אירעה בחודש ספטמבר 2017. בני המשפחה היהודית ששבו מאמירת סליחות בכותל הותקפו על ידי שני ערבים אשר טענו כי היהודים החנו את הרכב ליד החנות שלהם וחסמו אותה. התקיפה ארכה דקות רבות וכללה שפיכת כוס קפה רותח, מכות אגרופים, בעיטות וסטירות שגרמו לחבלות. התוקפים נעצרו על ידי כוח מג"ב שהגיע למקום אך התיק נסגר בינואר 2018.

כאמור, עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ניהל מאבק משפטי ותיק החקירה נפתח מחדש - אך לפני חודש הגיעה חטיבת תביעות המשטרה להסדר טיעון מקל במיוחד על התוקפים זאת למרות תיעוד של האירוע. 

עו"ד חיים בלייכר המייצג את המשפחה שהותקפה מסר בתגובה: "תופעת האלימות כלפי יהודים בירושלים גואה כל העת אך הנאשמים יוצאים בזול ובלי לשלם מחיר. באירוע התקיפה כאן ניהלנו מאבק של שנים למיצוי דין עם התוקפים אך לבסוף נסגרה עסקה מבזה מאחורי גבינו. לא מדובר כאן רק במאבק אישי אלא בתופעה. אנו נמשיך להיאבק ובקרוב תוגש תביעה אזרחית נגד אותם תוקפים. זה המעט שבידנו לעשות עתה כדי להשיב את כבודם של נפגעי התקיפה וכדי להרתיע אחרים מלשוב על מעשים אלו".

תגובת המשטרה: "מדובר בתיק בו כתב אישום הוגש לאחר קבלת ערר. בניגוד לנטען לא חל שיהוי בטיפול התביעה, שכלל יצירת קשר עם נפגעי העבירה, עמדתם נשמעה ונלקחה במכלול שיקולי התביעה במסגרת הסדר הטיעון. יודגש, הסדר הטיעון שנערך הלם את הקשיים הראייתיים וחלוף הזמן מביצוע העבירה. למותר לציין כי בימש אישר את הסדר הטיעון בתיק דנן".