קטטה מלווה בירי התרחשה הערב (חמישי) באלעד. משה בן שמחון בן 26 פונה ע"י מד"א לבית החולים במצב אנוש וקריטי, תוך ניסיונות החייאה, זאת לאחר שנפגע מירי שבוצע לעברו במהלך קטטה עם מספר צעירים אחרים בעיר אלעד. עם זאת, פארדמיקים מד"א נאלצו לקבוע את מותו. על פי עדויות של שכנים, קודם אירוע הירי הושלך רימון ללא נפגעים בסביבת אחד הבתים ברחוב שמעון הצדיק. מיד לאחר מכן, נשמעו קולות ירי ולאחריהם צעקות רמות. 

כוחות גדולים מתחנת אלעד ומרחב שרון נמצאים כעת בזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. מחקירת האירוע עולה כי שמחון נאשם ברצח ששוחרר למעצר בית עקב נסיבות רפואיות. במשטרה בודקים אם יש קשר בין האירוע שהוא נאשם בו במחוז ת"א בין האירוע הזה. בתום הערכת מצב שתתקיים בדקות הקרובות ניצב אבי ביטון מפקד המחוז - יוחלט אם התיק יועבר למחוז ת"א או יישאר במחוז המרכז.

כמו כן, על פי החשד שמחון חווה כבר ניסיון חיסול לפני כחודש, ומפקד המחוז ניצב אבי ביטון הגיע לזירת האירוע מה שמצביע על כך שמדובר באירוע חמור ובנסיבות חמורות. שמונה יריות מטווח קצר. החשד הוא שהמתנקשים ככל הנראה ארבו לקורבן, חיכו לו שם במשך פרק זמן ומיד אחרי שזיהו אותו פתחו בירי. הוא ניסה להימלט לתוך הבניין אבל הם השיגו אותו והשלימו את המשימה. נבדק חשד שהמתנקשים נמלטו במונית.

אחד השכנים המתגוררים בסמוך לזירה מציין: הושלך רימון לא היו נפגעים ואז שמענו ירי של שלושה ארבעה כדורים, ירדנו מיד למטה והבנו שהצעיר נפגע בפלג גופו העליון מטווח קצר ככל הנראה במהלך קטטה עם נערים צעירים בני 19". שכנים נוספים ציינו כי "שמענו את היריות, ירדנו למטה, חששנו שמדובר בפיגוע כמו בשנה שעברה ואז ראינו מונית שנוסעת לאחור ומאיצה במורד הרחוב. כשהתקדמנו פנימה ראינו את השכן כשהוא שרוע בגרם המדרגות בין שני הבניינים ללא רוח חיים כבר".

שוטרים מבצעים סריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים, במקביל לאיסוף מצלמות אבטחה, במטרה לנסות ולדלות פרטים אודות האירוע הקשה שוטרים גובים עדויות משכנים ותושבים. מדובר באירוע שהרקע שלו פלילי והנסיבות כעת בחקירה.