בשבוע שעבר, ביום הזיכרון בבית הקברות בעוספייה נמנעה כניסתה של השרה גילה גמליאל מהליכוד, לאחר שהובהר לה כי השתתפותה אינה רצויה בשל תמיכתה בחוק הלאום. 

האח השכול שמחה בטקס האזכרה הממלכתי נגד נתניהו: "לא רציתי פרובוקציות"

ד"ר אמיר ח'ניפס מראשי המחאה הדרוזית שוחח הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM, והבהיר מדוע החליטו לפעול כך. תחילה התייחס לתחושותיו נוכח הרפורמה הצפוייה במערכת המשפט: "אני מקווה שבשנה הבאה נחגוג את יום העצמאות במדינה דמוקרטית, לצערי בקצב של הדברים אנחנו בכיוון שלא נכון כפי שאתה רואה".

עוד המשיך ואמר: "הסיבה היא ברורה לרוב הציבור הישראלי, ממשלה שהצביעה פעם אחרי פעם בחוקים שפגעו בעדה הדרוזית, שהצביעה בעד חוק הלאום והפכו אותנו ואת החללים שלנו לחללים סוג ב', שחוקקה את חוק קמינץ, ובעקבותיו עשרות חיילנו המשוחררים משלמים קנסות. ממשלה שמובילה רפורמה משפטית שתוביל אותנו לדיקטטורה, שמי שייפגעו בסופו של דבר הם בני המיעוטים ובני העדה הדרוזית. איזו סיבה יש לנו לארח את השרה הזו? או נציגת ממשלה שמייצגת ממשלה כזו".

ד"ר ח'ניפס תקף: "היא שרה כבר המון שנים, נתניהו בשלטון כבר מ-1996, מה הם עשו לעדה הדרוזית, מה הם עשו, מה הם קידמו? איך הם תרמו לעדה הדרוזית? נהפוכו! בכל דרך הם פגעו בנו, בכל הזדמנות הם רק הכניסו לנו, איזו סיבה יש לנו לארח אותה?".

בנוסף, טען המרואיין כי בני העדה אינם זוכים ליחס בשאר ימות השנה: "זה מה שהם עשו כל השנים, הם באו ליום אחד ונעלמו למשך שאר השנה, הם באו ואמרו 'אחים אנחנו' ואנחנו עם אחד ואנחנו נמשיך להיות ככה, ויום אחרי נעלמו לכל השנה. באנו אליהם ולא שמעו אותנו, למה שניתן לה שתשמיע את קולה". 

לסיום, הדגיש: "התרענו בהתחלה, וכל שבוע אנחנו מתעוררים לחוקים חשוכים וגזעניים. זה חוזר על עצמו יום אחרי יום, הנה אנחנו רואים שהוא הופך לחוק מעשי - זו המדינה שאתה רוצה לחיות בה? אלה החוקים שאנחנו רוצים לקדם במדינת ישראל? במקום לקדם חוקים שיקדמו שיוויון וערכי שיוויון ואחווה שכל עם ישראל ירגיש שזה הבית שלו, וקרבה בין כל הקבוצות שמרכיבות את החברה הישראלית, תראה מה קורה כל שבוע הם מביאים חוקים שאתה לא מדמיין מאיפה הם מביאים את החוקים האלה - מה יהיה הסוף? לאן לוקחים אותנו?. בסוף באה נציגת ממשלה שאומרת, 'תתנו לי להיכנס לבית הקברות', 'תתנו לי להגיד לכם כמה אני אוהבת אתכם, כמה אנחנו רוצים להיות ביחד' - איך את רוצה? את שלא שומעת אותנו כל השנה, את שנעלמת לנו אומרת, 'כן אנחנו רוצים לנאום"".