פוליטיקאים, נציגי ציבור וראשי עמותות הגיבו הבוקר (שני) לחשד לרצח המשולש והמזעזע שאירע בטייבה, בו גבר בן 32 נעצר בחשד כי רצח את אשתו, בראא מסראווה בת ה-26 ואת שני בניו הפעוטות.

עאדל ג'אבר, אביה של הנרצחת וסב הילדים, סיפר בריאיון בג"צ: "ילדים יפים ובריאים. מעולם לא היו ביניהם בעיות, זאת הפעם הראשונה. היה ביניהם קשר טוב, כל הזמן טיילו".

חשד לרצח משולש בטייבה: אישה ושני בניה נמצאו ללא רוח חיים, הבעל נעצר

עו"ד שועאע מסארוה מנצור, ראש העיר טייבה אמר בראיון ל-103FM על החשד לרצח בעיר: "בעיית הפשיעה בחברה הערבית היא לא בעיה שלנו - היא הבעיה של מדינת ישראל בכללותה. ראינו שהרציחות הגיעו לתל אביב ולכל מקום. ביטחונם של תושבי המדינה הוא באחריות המדינה. זה אירוע קשה. מדובר במשפחה אמידה כלכלית ומוכרת לעיר, משפחה למופת. אירוע מאוד חריג, הן למשפחה והן לעיר. המשפחה לא מוכרת לרווחה ולא לשירות הפסיכולוגי של הרשות", הוסיף.

קצין המשטרה בזירת הרצח. באדיבות המשטרה

מטעמה של ח"כ נעמה לזימי נמסר: "רצח מזעזע וקשה. האלימות משתוללת והמשטרה לא מצליחה לרסן את המציאות המדממת שגובה מחירים כבדים בכל יום. אין טיפול בפשיעה, אין תוספת תקצוב משמעותית לתכנית למיגור אלימות ורצח נשים, חוק האיזוק האלקטרוני לא מחוקק ונשים שמפחדות להתלונן על אלימות נרצחות בדם קר ובאכזריות אין קץ, והפעם - רצח בלתי נתפס של אמא וילדיה. אין מילים בעולם שידעו להסביר איך אב רוצח אישה ושני תינוקות".

חה"כ עאידה תומא- סלימאן ("חד"ש-תע"ל"): "התעוררנו לבוקר מזעזע ומחריד - בזמן שישנו אישה ושני ילדיה נרצחו בטייבה. הסכין ששימשה את הרוצח הושחזה ע"י הממשלה שפועלת נגדנו הנשים באופן מכוון וע"י השר הממונה שפוגע בכל תכנית שאמורה להגן על נשים. זאת מדיניות ברורה שמעודדת את המשך המצב הקיים. לא נלך למותנו בשקט כצאן לטבח, הגיע הזמן להשמעת צעקה ברורה שתרעיד את הכול, אין לחזור לשגרה. ושאף מפכ"ל או שר לא יגידו זאת התרבות שלכם - זאת התרבות הגזענית של האחראים ומקבלי ההחלטות כאן שמתייחסת לדם שלנו כמו למים. זה לא כשל מערכתי של משטרה שלא מגנה או של מערכת בריאות שלא מצליחה לזהות סכנות או רווחה שאין לה כלים לטפל - זאת מדיניות".

יו"ר נעמ"ת, חגית פאר, הגיבה גם היא ותקפה: ״ישראל במצב חירום לאומי. שרי הממשלה הזאת חיים ביקום מקביל- מה לעזאזל עוד צריך לקרות בכדי שיתעוררו? היקום של הממשלה הוא כזה שבו מלחמה באלימות במשפחה כוללת את הפלת חוק הפיקוח האלקטרוני ושבו הנוסח החדש שלו מאפשר לגברים אלימים מועד ב׳ לרצח, מציאות שבה הפתרון לאלימות חסרת התקדים הוא הצפת הרחובות בעוד כלי נשק, מציאות שבה רה״מ אינו מתערב בנושא ומשאיר לשר לביטחון לאומי שלו להמשיך בתכניתו להחזרת המשילות - עוד קצת משילות כזאת ואבדנו״.

רודיינה חאסקיה, יו"ר נעמת משולש דרומי: "בוקר קשה ורצח מזעזע. אני משתתפת בצער המשפחה ובעיקר בצער החברה כולה שאיבדה מתחילת השנה 64 קורבנות כאשר ברקע אנחנו שומעים ששרי הממשלה עובדים -קשה- להחזרת המשילות וההרתעה. מעניין אם עליית מספר קורבנות האלימות מ- 25 ל-64 בהשוואה לשנה אשתקד מדליקה להם מנורה אדומה! שכושר ההרתעה העיקרי הם מאבדים כאן בפנים. הגיע הזמן להפסיק לרדוף אחרי כל פוסט ולפעול למגר תופעת האלימות בשטח. הגיע הזמן להתייחס לאלימות בחברה הערבית באופן רציני ולא להתנות אותו בשיקולים פוליטיים ומיזוגניים - הפלת חוק האיזוק האלקטרוני כמשל. עוד לפני הרצח הבא, אנו מבקשות להעביר את סוגיית הטיפול באלימות נגד נשים בכלל, ונשים ערביות בפרט, ממצב של המתנה למצב של פעולה בפועל".

ורדית דנציגר, מנכ״לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים, בעקבות רצח האישה ושני ילדיה בטייבה: ״לצערנו, שוב התעוררנו הבוקר לחדשות מזוויעות. הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותפנים שמדובר כאן במגיפה שיש לעוצרה. מדובר באירוע טרור לכל דבר. מגיפה שגובה קורבנות בנפש ועוד תגבה לצערנו אם לא ינקטו צעדים משמעותיים. האלימות שקיימת בכל רובדי החברה לא פוסחת על הבתים ונדרשת התערבות והקצאת תקציבים ומימוש התכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה. קשה להגיד שהגיע הזמן לעבור ממילים למעשים כי גם מילים לא נשמעות מכיוונה של הממשלה בכל הקשור למיגור התופעה. אני פונה למקבלי ההחלטות, תתחילו לדבר ותתחילו לעשות״, אמרה דנציגר.

מנכ״לית שדולת הנשים קראה לשר הביטחון הלאומי איתמר בן גביר להתפטר: "נכשלת בהגנה על חיי נשים וילדים. קח אחריות ותתפטר! אנחנו קמות לעוד חדשות קשות, בלתי נתפסות. אב שרצח את אשתו ושני ילדיו. עוד משפחה מרוסקת. עוד אישה וילדים שחיו בחוסר בטחון בביתם. אישה שהמערכת פשוט הפקירה. 12 נשים נרצחו מתחילת שנה. המספרים עולים והממשלה שותקת. היום ברור יותר מתמיד: אין מי שדואג לבטחון שלנו. שורה של צעדים למיגור תופעת האלימות במשפחה נבלמו או נתקעו בממשלה החדשה. השר בן גביר מורח את הזמן ומסרב להכריז מצב חירום ולהתנהג בהתאם. השר לביטחון לאומי לגברים בלבד לא הפנים את תפקידו. ביטחון נשים זה תפקידך והרצח הזה הוא במשמרת שלך!".

לילי בן עמי, מנכ"לית עמותת פורום מיכל סלה: "הלב נקרע נוכח הזוועות שקרו הלילה במקום הכי בטוח של כולנו - הבית. תינוקות נשחטו חיים בעריסה ואמם נשחטה במטבח. שלוש הנשמות האומללות הללו הן קצה קצהו של קרחון מדמם ועצום של אלימות קשה מנשוא הקורית ברגעים אלה בבתים רבים. בפורום מיכל סלה שקדנו ומיפינו עם מומחים את הדפוסים של אלימות בבית ופיתחנו פתרונות מתקדמים למניעה והצלת חיים. ישנם פתרונות מתקדמים המקנים בטחון וחירות לקורבנות והרתעה לטורפים הטפילים. עוד היום על הממשלה להצהיר על מלחמה ללא פשרות ברציחות בבית ולהוציא לפועל מעשים להצלת החיים ולחירות הקורבנות".