בעקבות הדיווח על כך שהיועמ"שית וסנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו דנו בהיתכנות לעריכת גישור פלילי בתיקיו, המשנה לפרקליט המדינה לשעבר, עורכת הדין נורית ליטמן, התראיינה היום (שני) בכאן ב' והתייחסה לדברים. 

לאחר שהסנגורים נפגשו לגישור: הדיונים במשפט נתניהו מתחדשים
לאחר שסירבה לגישור פלילי: פרקליטי נתניהו נפגשו עם היועמ"שית

"גישור פלילי הוא למעשה סוג של משא ומתן להסדר טיעון, רק שהוא נעשה בחסות בית המשפט. בדרך כלל כשההגנה רוצה להגיע להסדר טיעון היא פונה לפרקליטות ומבקשת להתחיל במו"מ. יש מקרים שבהם בית המשפט מציע לנסות לעשות הסדר כזה ולהביא אותם בפני שופט מגשר שאינו קשור לתיק, ויש פעמים שבהם ההגנה מבקשת את זה. התביעה בדרך כלל לא פונה לגישור. המטרה של גישור היא הסדר טיעון, אין מטרה אחרת", אמרה.

ליטמן נשאלה האם לראש הממשלה יש אינטרס להיכנס למו"מ כזה, והשיבה כי "אנחנו יודעים כבר שהייתה לעורכי הדין שלנו נכונות לכך בשנה שעברה. כלומר, הם חשבו שיש קושי בתיק שמצדיק להודות בחלק מהעבירות. אני לא יודעת מה עמדתם היום. ממה שאני עוקבת אחרי המשפט נראה לי שנתניהו נמצא בסיכון הרשעה בכמה עבירות".

ליטמן פירטה: "הוא נמצא בסיכון הרשעה בכל שלושת האישומים. גם אם יש ברקע קולות וספינים שהתיקים קרסו... אף אחד מהתיקים האלה לא קרס ועדיין יש סיכון משמעותי של הרשעה מבחינת נתניהו".

לשאלה האם הפרקליטות יכולה להרשות לעצמה הסדר טיעון שבסופו בנימין נתניהו ממשיך בחיים הפוליטיים, ענתה ש"בעיניי זו שאלה קצת תיאורטית, כי אני לא מעריכה שיש איזושהי היתכנות להסדר טיעון שהמשמעות שלו תהיה שנתניהו ממשיך בחיים הפוליטיים. הוא מואשם היום בעבירת שוחד ושלוש עבירות של הפרת אמונים. גם אם תישאר רק עבירה אחת כזו בהסדר טיעון, זו כבר עבירה שיש בה קלון והוא לא יוכל להמשיך בחיים הפוליטיים לשבע שנים", כך לדבריה.