משטרת ישראל עצרה אמש ארבע מטפלות מגן הילדים "צפרירים" בעיר לוד, וביקשה היום (שני) להאריך את מעצרן. במשך כחודש וחצי המשטרה קיימה חקירה סמויה לאחר שאחד ההורים הגיש תלונה, במהלכה עלה חשד כי המטפלות תקפו פעוטות שלא כדין.

אמש הפרשה התפוצצה. המשטרה ביקשה מבית המשפט להוציא צווי מעצר, ועצרה את החשודות בהתעללות בפעוטות. היום בית משפט השלום בראשון לציון קיים דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרן. בשלב זה, ארבעת המטפלות חשודות בהטחת ילדים וסטירות. חלק מהפעוטות נחבלו כתוצאה ממעשי המטפלות. המטפלות נעצרו בחשד לאיומים, התעללות פיזית ונפשית בקטין על ידי אחראי, תקיפה סתם של קטין חסר ישע בידי אחראי שאינו בן משפחה, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד.

בית המשפט הורה להאריך את מעצרן של שלוש מטפלות, אשר לגביהן "עצמת החשד וחומרת המעשים מקימים עילת מעצר של מסוכנות שאינה מאפשרת קבלת בקשה להורות על שחרורן בשלב זה". חשודה נוספת תשוחרר הערב למעצר בית, "אשר לגביה עילת המסוכנות היא ברף נמוך יותר מאחר ובשלב זה מיוחסים לה שני אירועים".

בית המשפט הורה כי שמה של אחת המטפלות יחסה תחת צו איסור פרסום, אך התיר לפרסם את שמן של שלושת המטפלות הנוספות החשודות בפרשה: עדן ברזני, דפנה גאלי ומריאנה מונייר זיתונה. 

עו"ד לירן כפיר, אבא של אחד הילדים בגן, מסר למעריב: "מדובר על המעון הכי מבוקש באזור, אנחנו חיכינו ברשימת המתנה תקופה ארוכה. תמיד הציגו לנו שהגן הזה מפוקח והיינו מאוד רגועים. משרד עורכי הדין שלי ייצג מספר הורים של קורבנות עבירה במקרים אחרים, כמו בסיפור של כרמל מעודה – ובסוף זה הגיע גם אלינו. אין מספיק ביטוי לענישה, וזה גורם לכך שלא יהיה פחד".

"הבן שלנו היה חוזר ומכה, מכה סתם בשביל המשחק – ולא הבנו למה. אמרנו שאולי זה גיל שנתיים, ולא האמנו שזה בגלל אירועי אלימות. פתאום אנחנו עושים אחד ועוד אחד על כל כך הרבה אירועים שהיו בגן. אני באופן אישי אלחם כדי להגיע לחקר האמת ולקדם רגולציות נוקשות של פיקוח מגיל אפס על הדבר היקר לנו ביותר – הילדים שלנו. חייבים שיהיו מצלמות אונליין בתוך הדבר הזה, שהורה יוכל לראות בכל רגע נתון מה מתרחש. זה לא יותר מדי לבקש".

כפיר הוסיף: "אנחנו פעלנו כדי לתת לילד שלנו את המסגרת הטובה ביותר, גם בהינתן ותנאי השכר של המטפלות לא מספקים, ובין אם קיימת אינטנסיביות של עבודה-במקום לעזוב המטפלות מוציאות את האגרסיות שלהן על פעוטים חסרי ישע, לכאורה. מדובר כאן בחשדות גם נגד גננת שנמצאת 30 שנים במערכת". 

"מי שמתעלל בחסרי ישע הוא תת אדם. הילדים שלנו אינם הפקר! יש הורים בגן שזיהו את הילדים שלהם בחלק מהאירועים שתועדו, ואנחנו פועלים כדי לאתר עוד מקרים. אנחנו נפעל במישור האזרחי ובמישור הפלילי עד שהצדק ייעשה והענישה צריכה להיות כבדה – כלו כל הקיצין".

עו"ד איציק שדה שמייצג את המטפלת ששמה לא הותר לפרסום מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר באם צעירה שעבדה בגן כשנה. היא הכחישה את החשדות ושיתפה פעולה עם החקירה. החשדות כנגדה היה ברף הנמוך ובית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרורה".