חמישה בני אדם נרצחו אתמול, מתוכם ארבעה מהמגזר הערבי. בכך, עלה מספר הקורבנות במגזר ל-65 מתחילת השנה.

במשטרה התייחסו היום (חמישי) לגל האלימות שהגואה ומסרו ל"מעריב": "האלימות בחברה הערבית נמצאת בראש סדר העדיפות בתוכנית העבודה וכיעד מרכזי. עיקר המשאבים בכוח אדם ובאמצעים טכנולוגיים מופנים לצורך הטיפול בתופעה. נדגיש כי חקירות מקרי רצח מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין, בלא כל קשר לזהותו או למוצאו של הרוצח או של הקורבן".

לדבריהם, "המאבק באלימות אינו נחלת המשטרה לבדה, ורק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל בחינוך, בתרבות, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה יובילו לשינוי המיוחל".

מת"ח עיירות, סנ"צ יוגב אטיאס, על הרצח בתל שבע (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, אמש תושב נצרת בשנות ה-20 לחייו נורה למוות, ככל הנראה במסגרת סכסוך חמולות. בשעות הבוקר נורה למוות נהג רכב בקלנסואה ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. בהמשך, תושב תל שבע נורה למוות ואדם נוסף נפצע בעקבות סכסוך על מגרש. מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בריב כנראה בתוך המשפחה. בשעות הערב אתמול, נורה למוות רסלאן סוואיד בן ה-22 בשפרעם. מחקירה ראשונית עולה כי סוואיד נורה מרכב בעודו יושב ברכב, נפצע באורח אנוש ובהמשך מת מפצעיו.