בחברת הערבית ספרו כבר 65 קורבנות רצח מתחילת השנה, לאחר שאתמול נרצחו ארבעה בני המגזר ברחבי הארץ, ורבים חוששים כי המספרים צפויים להמשיך לטפס בחודשים הקרובים. תושבים ערבים ששוחחו עם מעריב הבוקר (חמישי) סיפרו על התחושות הקשות והפנו אצבע מאשימה כלפי הממשלה וראשי הרשויות הערביות.

המשטרה: "רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית יובילו לשינוי" 

טלאל סלימאן אלקרנאוי, יו"ר פורום רהט לכולנו וחבר במטה לנפגעי גזענות, אומר למעריב: "אני לא מאשים את הממשלה בלבד, אני מאשים גם את ראשי הרשויות הערביות שלוקחים את התקציבים ומבזבזים אותם על דברים אחרים במקום ללכת למשפחות ולבתי הספר כדי לטפל באלימות הזו. הם מבזבזים את התקציבים על הקשרים שלהם עם אנשים עסקים וצרכים פוליטיים. בנוסף, אני מאשים את ההורים שרואים איש אלים אצלם ולא מדווחים לעובדים סוציאליים ולרווחה על מנת שיטפלו בו כמו שצריך". 

"גם אדם עצמו כמובן אשם, צריך לעזור לו וללמד אותו להתפרנס ולא להשתמש בסמים. הוא יכול לאבד את חייו, הוא צריך להבין שהוא מת-חי. כל האנשים שרוצחים ומשתמשים באלימות הם לא מחונכים, וצריך לחנך אותם, כדי שיבינו שהחיים חשובים ושכדאי להם לבחור בדרך הטובה", הוא מוסיף. 

הפגנות נגד האלימות במגזר הערבי  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
הפגנות נגד האלימות במגזר הערבי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מנגד, תושב הפזורה הבדואית שאיתו שוחחנו, טוען: "זה לא יעזור לדבר על התופעה, אין לנו מה לעשות. רק המדינה יכולה לטפל בזה. היו אתמול ארבעה מקרי רצח, זה מזעזע. חייבים לטפל במי שמחזיק נשק לא חוקי. מדובר פה בחיי אדם, זה לא משחק".

כאמור, אמש נורה למוות תושב נצרת בשנות ה-20 לחייו, ככל הנראה במסגרת סכסוך חמולות, זאת לאחר שבשעות הבוקר נורה למוות נהג רכב בקלנסוואה ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. במהלך היום נרצח גם תושב תל שבע, שנורה למוות על רקע סכסוך בתוך המשפחה, וכמה שעות לאחר מכן נורה למוות רסלאן סוואיד בן ה-22 בשפרעם. 

מת"ח עיירות, סנ"צ יוגב אטיאס, על הרצח בתל שבע (צילום: דוברות המשטרה)