כתב אישום הוגש אתמול (רביעי) נגד תושב מרכז הארץ בשנות ה-40 לחייו, בגין פריצה וגניבה ממשרדים בבית שמש, ומעצרו הוארך בבית המשפט בירושלים עד לתום ההליכים המשפטיים.

מכתב האישום, עולה כי בתאריך 13 באפריל התלונן בעליו של משרד ברחוב הרצל בבית שמש כי משרדו נפרץ תוך שנגרם נזק לדלת הכניסה, וכן מהמקום נגנבה מכונת קפה בשווי כספי רב. עוד באותו היום, התקבלה תלונה נוספת אודות משרד נוסף באותו בניין, גם שם נגרם נזק לדלת הכניסה ומהמקום נגנב סכום כסף. 

עוד עלה מתחקור תלונות אלו, כי תחילה נכנס החשוד אל משרד שם הבחין במקרר בו פחיות משקה מוגז ושתה אותה. לאחר מכן אותה פחית אותרה במשרד השני אליו פרץ ולטענת בעלי המשרד אינה שייכת למקום. למעשה, כל מה שנותר היה לאסוף ממצאים אלו ולבחון אותם בבידקה במעבדה על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי.

זירת הפריצה במשרדים בבית שמש (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפריצה במשרדים בבית שמש (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקה מהמעבדות, ונודעה זהותו של החשוד במעשה, הוצא צו מעצר נגדו בבית המשפט והחלו ניסיונות רבים לאיתורו. לאחר מספר ימים הוא כאמור אותר ונעצר. 

במהלך חקירתו הראשונה מיד לאחר מעצרו, הגדיל לעשות הנאשם וסירב לשוחח עם החוקרת המשטרתית, ואמר: "לא בא לי לדבר עם מסריחה כמוך..", מאן לשתף פעולה, קילל וגידף את השוטרים ואיים לפגיעה בהם: "אני ארצח אתכם, אני ארצח את שניכם, אני רוצה להיות על רצח...".  לאחר שמעצרו הוארך בבית המשפט, ובמהלך פעולות החקירה הנוספות שנעשו תוך שהוטחו בפניו סרטוני מצלמת האבטחה מזירת ההתפרצות, קשר עצמו החשוד לחלקם של החשדות כלפיו. 

רפ"ק אביעד בלמס, קצין החקירות והמודיעין בתחנת המשטרה בבית שמש ציין: "כפי שניתן ללמוד ממקרה זה של הנאשם, הרי שלא קיים הפשע המושלם, מחד- טעות של עבריין בזירת מעשיו ונחישות המשטרה להגיע לכל אחד שכזה תוך השקעת כלל היכולות. מאידך, במטרה להגן על הציבור ממעשים של אותם אלו הבוחרים לפגוע בו, סופם להסתיים בתום הליך משפטי בהובלת יחידת התביעות, מאחורי סורג ובריח".