הקורבן ה-66 השנה במגזר הערבי: מוהנד שבלי, תושב עין-מאהל בשנות ה-30, לחייו נורה היום (שישי) למוות. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים האיטלקי בנצרת, שם נקבע מותו.

השוטרים הוזנקו למקום האירוע והחלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירה. על פי החשד, הרקע לאירוע הוא יריבות בין משפחת שלעבי למשפחה מאום אל פאחם. עם זאת, במשטרה גם חוקרים אפשרות לפיה שבלי שנפגע אנושות מהירי ולא היה היעד של המתנקש אלא קרוב משפחתו שהיה סמוך אליו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר אמש בתחנת המשטרה ברהט, והתייחס למקרי הרצח הרבים שהתרחשו מתחילת השנה במגזר הערבי. "אני מגיע מדיון מיוחד בעקבות הרצח בחברה הערבית. אני אומר בצורה חד משמעית - אתם עובדים קשה, אבל אתם חייבים לעלות ליגה - אנחנו לא יכולים להשלים עם המצב הזה. אי אפשר להתעורר כל בוקר לרצח והפשע משתולל", אמר, "אני מבין את מצוקת כוח האדם, אבל עד התקציב נצטרך להילחם עם הכוחות שיש".

לדבריו, העניין של הפשע במגזר, בדרום ובגליל זה יעד של אג'נדה ומשילות. "אני לא מהסס לומר את הדברים בצורה פשוטה - על טילים צה"ל צריך להגיב בתקיפות ולחזור לסיכולים ממוקדים", הדגיש, "באותה המידה, משטרת ישראל צריכה להחזיר את הביטחון לתושבים, לנהל מלחמת חורמה במי שהוא לא נורמטיבי, במי שרוצה לפגוע, מי שמחזיק נשק לא חוקי - מי שלוקח פרוטקשן".

"המטרה שלנו להחזיר את הביטחון לתושבים ברהט ובנגב", הדגיש השר בן גביר, "המשימה בלב שלכם, אתם רואים עין בעין את הדברים. אפס סובלנות כלפי הנשק הבלתי חוקי, פרוטקשן ומי שרוצה לפגוע. להחזיר את הביטחון לכל החברה הבדואית וכל אזרחי מדינת ישראל".