אירוע חריג ברומניה: צוות משא ומתן של משטרת ישראל פעל ברומניה, לבקשת המשטרה הקומית ובקשר ישיר עם צוות המו"מ של אגף המבצעים, בעת שאדם התבצר בביתו יחד עם בתו, ואיים לפוצץ את הדירה. במקרה זה, שנמשך כ-28 שעות, זוהו בתוך הדירה בלוני גז ומכלי דלק, שהראו סימנים כי האב אכן מתכוון להציא לפועל את איומיו.

נציגי המשטרה שהגיעו לזירה, פתחו חפ"ק, והחלו להגיש המלצות לפעולה, בנו פרופיל ויישמו את הפעולות בשטח. בתוך כך, הצוות הישראלי הצליח ליצור קשר עם עורך דינו של המתבצר, לשכנע אותו כיצד לפעול מול הלקוח שלו, ובסופו של דבר גם להוביל לסיכול כוונתו של האב לפוצץ את ביתו.

בלוני הגז שנמצאו בדירה ברומניה בו איים האב לפוצץ את דירתו (צילום: דוברות המשטרה)
בלוני הגז שנמצאו בדירה ברומניה בו איים האב לפוצץ את דירתו (צילום: דוברות המשטרה)

הפנייה למשטרת ישראל נעשתה לאחר שלפני מספר חודשים, אירע אירוע דומה, כשאדם התבצר בביתו עם ילדיו, ובסיומו התוצאות היו טראגיות. בנסיבות אלו, פנתה משטרת רומניה למשטרת ישראל כדי להשתמש בניסיון שלה בתחום. נבהיר כי במקרים שמדובר באירועים מסוג אלה בישראל, עורך צוות המו"מ בדיקות של מאפייני המתבצר, אופיו התנהגותו והרקע, וזאת במטרה לנתח את דרך השיח עימו ולהוביל לשכנעו לסגת מכוונותיו הזדוניות.

חפ''ק המשטרה ברומניה (צילום: דוברות המשטרה)
חפ''ק המשטרה ברומניה (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שיבח את צוות המשא ומתן של משטרת ישראל, כמו גם ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי. ניצב בר-צבי שיבחה את עבודת היחידה וציינה: ״משטרת ישראל נכונה לתת סיוע למשטרות אחרות ברחבי העולם ככל שהדבר מתבקש.
יחידת המו״מ שלנו מוכרת בשדה הבינ״ל כיחידת עילית ואין זו הפעם הראשונה שהיא נדרשת לסיוע מחוץ לגבולות המדינה".