אחמד, אביו של דיאר עומרי בן ה-19 מהכפר סנדלה שבגלבוע שנורה למוות אמש על ידי גבר בן 32 תושב גן נר במהלך קטטה בכביש בצפון, סיפר היום (ראשון) על בנו וטען שמדובר ברצח: "טוב שזה צולם, זו הוכחה שהבן אדם רצה להרוג. הבן שלי לא היה חמוש, אין לו נשק". 

בפתח הדברים שאמר לכאן ב' סיפר האב כי "כל תושבי גן נר באים ברגל אלינו, עושים קניות בכפר, בשבתות, אנחנו מחבקים אותם, אבל לצערי הרב הממשלה הימנית ביקשה שכל אחד שיש לו נשק ילך איתו. הבחור הזה ביצע את עבודתו בנאמנות, מה שאמרו לו עשה".

"מה אני אגיד לצעירים אצלנו? ככה מחריפים את השנאה. כל הזמן היינו ביחסים טובים. עובד נור, ראש המועצה, היה אצלנו בחג. אף אחד מגן נר לא דיבר איתי מאז האירוע. אני הפסדתי את החיים, את הבן היחיד שלי בין שתי בנות, אכפת לי מה יגידו? אני צריך את הבן שלי".

כשנשאל אם מישהו מהכפר יחפש נקמה השיב: "אני לא יודע להגיד לך. טוב שהיה סרטון וצילמו את זה. זה רצח, אולי הוא היה מחכה שם עד שיראה ערבי בשביל לרצוח אותו. בטח ראיתי את הסרטון, זו הוכחה שהבן אדם רצה להרוג, מעוניין להרוג. נגיד שהייתה קטטה ביניהם והבן שלי זרק אותו מאחורי המעקה וחזר לאוטו. את רוצה להגיד שהוא סיכן את החיים שלו? הבן שלי לא היה חמוש, אין לו נשק".

עורך דינו של החשוד ברצח בגלבוע טען: "היה אירוע של ביריונות בכביש והאיזור ממש קרוב לג'נין. הוא הרגיש מאוין ולכן פעל כפי שפעל"

דיאר עומרי  (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
דיאר עומרי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כאמור, דיאר עומרי בן ה-19 מהכפר סנדלה שבגלבוע נורה אמש למוות סמוך לכניסה ליישוב גן-נר. על פי ההערכות, הרקע לאירוע הוא בריונות בכביש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה כשמצבו מוגדר אנוש, שם נאלצו הרפואים לקבוע את מותו.

במקביל, כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירת נסיבות האירוע, ובמהלכה נעצר חשוד בן 32, תושב גן נר, יחד עם האקדח שעל פי החשד שימש אותו לביצוע הירי הקטלני. החשוד ברצח יובא מחר לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

החשד שהוויכוח הראשוני בין השניים התחיל בתחנת דלק. אז הם עלו על הרכבים ונסעו, בדרך הויכוח התפתח לכדי תגרה אלימה. בשלב מסוים תוך כדי העימות, כשהחשוד בירי והקורבן נפלו על הכביש, היורה חמק מתחת לגדר בטיחות וכשהקורבן רץ לרכב הוא פתח לעברו בירי. החשוד כאמור נמצא כעת בחקיקה ובידי המשטרה תיעוד מלא של האירוע. 

חובש בכיר במד"א טל כהן ופראמדיק מד"א רוי בן יתח סיפרו: "הפצוע שסבל מפצע ירי בגופו שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים שם הרופאים המשיכו להאבק על חייו אבל בסופן נאלצו לקבוע את מותו".

מהמועצה אזורית גלבוע נמסר: "האירוע כל כך זר לרוח הגלבוע, לסובלנות ולאחווה המאפיינת את כולנו. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בהמשך טיפול האירוע. כמועצה הרואה זכות במודל החיים המשותפים, אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת האחדות. נמשיך לעדכן בהמשך".