רבש"צ היישוב גן נר יניב בן שימול שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על הקטטה הקטלנית שאירעה אמש, במהלכה תושב היישוב בן 32 ירה למוות בדיאר עומרי בן ה-19 בשל סכסוך נהגים: "זיהיתי בחור מהיישוב עם חולצה קרועה - לא הרחתי אלכוהול", סיפר. 

אביו של הצעיר שנרצח בקטטה בכביש בגן נר: "התיעוד מראה שהבן אדם רצה להרוג"

"לקראת שש בערב אני מקבל דיווח על פצוע בכניסה ליישוב, וזה תורגם לפח"ע כמו כל אירוע צבאי לכל דבר. חובשים נתנו סיוע לפצוע אנוש, זיהיתי מהיישוב בחור עם חולצה קרועה ופציעות על הברכיים בחזה ובנפים, הוא אמר שהוא היה היורה, והוא היה נורא מבוהל ומבולבל. עוצרים אותו, לוקחים אותו לטיפול רפואי ומשם לחקירה לתחקור. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בהמולה של אירוע כזה ביישוב בסדר גודל כמו שלנו, צפיתי בסרטון לאחר הרבה זמן, אני מנהל את האירוע הצבאי בתוך היישוב. כשאני רואה את הסרטון ומקשר את הדברים, המילים שהיורה אמר זה שהם רבו, לאחר מכן הוא עצר אותו באמצע הכביש, הם התקוטטו, ואמר שהרגיש שהוא במצוקה וביצע ירי. להגיד לך אם הם היו שיכורים? עמדתי סנטימטרים ספורים ולא הרחתי אלכוהול. אין אצלנו אלכוהול בתחנת הדלק, אסור למכור. זו תחנת דלק שלא מוכרת. במקום הזה יש איסור בגלל אירועים קודמים של שכירות. 

"האירוע מתחיל כאירוע לאומני, שומעים ירי ופצועים לא יודעים מי נגד מי, לאחר מספר דקות מבינים שהאירוע הוא פלילי. אנחנו וסנדלה, אנחנו ביחסי דו קיום טובים. אני לא יכול לומר שהכל היה נופת צופים כל השנים, כל מבצע כזה או אחר חווים קצת שריפות, זריקות אבנים ומדי פעם הפרות סדר, המרקם בגלבוע מאוד עדין אך אנחנו שומרים עליו. לפני שנתיים איבדנו את אחד מהבנים היקרים שלנו בכפר סמוך לסנדלה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"מדיניות רשיונות נשק: זה או להציל חיי אדם בשנייה אחת או שימוש בקלות דעת. אני לא יודע מה היה באירוע הזה, הייתי חבלן במשטרה 25 שנה, השימוש בנשק צריך להיות מוצא אחרון ואנשים שנושאים נשק חיבים להיות מקצועיים ולדעת איך ומתי להשתמש בו. אין מצב בעולם שרבש"צ לא מגיע ראשון לאירועים. 

"זה יישוב של 700 משפחות והמון תושבים, סוגרים את השערים ושגרת החיים של הילדים משתנה, זה קצת מרתיע. מוציאים הודעות הרגעה כל הזמן, וראש המועצה עושה עבוד המול הכפר הסמוך להרגעת הרוחות. לא היה פה רגע לאומני. זה מתחיל מזה צפצף, זה עקף, כביש 60 פה הוא מערב פרוע". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm