"רצח אותו בדם קר": הוארך בשבעה ימים מעצרו של דניס מוקין, תושב גן נר בן ה-32, אשר ירה למוות בצעיר דיאר עומרי בן ה-19 מהכפר סנדלה במהלך עימות בכביש.  במהלך הדיון בעניינו בבית המשפט בנצרת הותר שמו לפרסום. עוד עלה כי בבדיקות שערכה המשטרה נמצאו בדמו של החשוד שרידי אלכוהול.

כמו כן, בטרם הדיון בעניינו של החשוד נרשם אירוע חריג לאחר פרץ עימות בינו לבין משפחת הקורבן שהתנפלה וקראה לעברו "אתה טרוריסט". 

אביו של הצעיר שנורה למוות בקטטה בכביש בגן נר: "התיעוד מראה שהבן אדם רצה להרוג"

אביו של המנוח ציין: "אנחנו חיים כאן יחד, אבל השר בן גביר כבר אמר ליהודים שערבים הם אויבים". בבית המשפט טענו בני המשפחה כי אירוע כזה של רצח בקטטה שהחלה על הכביש יכול להבעיר את אזור הגלבוע כולו. הבן שלי דחף אותו ורצה להיפטר ממנו, וכשחזר לרכב הוא ירה בו והרג אותו", אמר האב. בני המשפחה אומרים: "אמרו לתת נשק לכל אזרח, וזו התוצאה. זה אירוע שחוצה כל קו אדום. היהודי שרצח אותו בדם קר". 

מוקדם יותר טען בכאן ב' כי "טוב שהיה סרטון וצילמו את זה. זה רצח, אולי הוא היה מחכה שם עד שיראה ערבי בשביל לרצוח אותו. בטח ראיתי את הסרטון, זו הוכחה שהבן אדם רצה להרוג, מעוניין להרוג. נגיד שהייתה קטטה ביניהם והבן שלי זרק אותו מאחורי המעקה וחזר לאוטו. את רוצה להגיד שהוא סיכן את החיים שלו? הבן שלי לא היה חמוש, אין לו נשק".

עורך דינו של החשוד ברצח בגלבוע טען: "היה אירוע של ביריונות בכביש והאיזור ממש קרוב לג'נין. הוא הרגיש מאוין ולכן פעל כפי שפעל"

89 נרצחים מתחילת השנה, בתקופה של כארבעה חודשים ושבוע, מהם 67 במגזר הערבי. בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 23 במגזר הערבי, מה שמצביע על עלייה של יותר מ-200 אחוז.