א' תושבת הדרום הגישה תלונה במשטרה בעקבות תקיפה מינית שעברה לכאורה על ידי עובד זר באשקלון בחודש פברואר. בדבריה היא מפנה ביקורת קשה כלפי משטרת ישראל והפרקליטות בגין אופי הטיפול בנפגעי עבירה, זאת לאחר שהתיק נסגר מחוסר ראיות והחשוד קיבל צו הרחקה ל-30 יום.

מזעזע: קטין מהדרום נאשם שביצע עבירות מין באחותו המאובחנת עם מוגבלות

"רציתי שיהיה צדק - אבל צדק זה שם של כוכב לכת. אני לא רוצה שנשים אחרות יחוו את מה שאני עברתי", אמרה א' ל"מעריב" והוסיפה: "ממש לא רציתי את זה ואני נלחמתי בו כמה שיכולתי. הייתי שיכורה אבל ידעתי מה קורה. סיפרתי לו שעברתי ניצול מיני בעבר והוא המשיך לאנוס אותי, שום דבר לא מנע את זה ממנו. הייתי כמו בובה, לא היה לי כח בגוף להתנגד".

המקרה הקשה התרחש לאחר שחברה מהעבודה ביקשה מא' להצטרף אליה למפגש עם גבר דובר רוסית, מאחר שהיא לא דוברת את השפה וא' יכלה לתרגם עבורה. "בשלב מסוים, החברה הלכה עם הגבר לאחד החדרים, ונשארנו אני וחבר שלו לבד, התנגדתי בתוקף שיגע בי", שחזרה א', "אני הרגשתי חסרת אונים, רציתי לבכות אבל התאפקתי כי לא רציתי שיראו שקרה משהו. אני בטראומה מהמקרה. אני זוכרת מה שהיה לפני ואחרי שהותקפתי'.

 "לא הייתי פונה למשטרה מלכתחילה - אין למי לפנות" 

"ההתנהלות עם המשטרה מדהימה אותי. אחרי האירוע אמרתי שאני לא רוצה להגיש תלונה כי היה לי מאוד קשה. אחרי חודש וחצי פניתי למשטרה, כי רציתי שיהיה צדק. אני מבינה שזו מילה נגד מילה, אבל ציפיתי שיעשו מספר פעולות לפני שסוגרים את התיק. הם עצרו אותו ושחררו אחרי 24 שעות. מדובר פה על אזרחית המדינה ועל עובד זר, מה העדיפות? תיקחו אותו לפחות לחקירה כמו שצריך". 

כביכול הדבר הנכון באירוע כזה, זה לפנות למשטרה אבל ברגע שאני עוזרת אומץ ופונה, ביקשו ממני להגיע לעימות מולו, שם הוא אמר לי "שתית ליד גברים, מה ציפית שיקרה?" והוא אמר לחוקרת "שהוא רק נתן לי כמה קטנות", והכל מול החוקרת. בדיעבד, לא הייתי פונה למשטרה מלכתחילה. אין למי לפנות. העונש היחיד שהוא קיבל זה 30 יום צו הרחקה ממני, כאילו הוא סתם נתן לי כאפה. הייתי בחרדה שהוא ימצא אותי".

"התקשרתי כמה פעמים לתחנת המשטרה, שמאוד רחוקה מהבית שלי ולא נתנו לי לדבר עם החוקרת בתיק, השארתי המון הודעות ופשוט התעלמו ממני. המשטרה רואה במקרים האלה שחור על גבי לבן, אם אין הוכחות פיזיות עדיף להתרכז בעצמך לבד, כי במשטרה אף אחד לא יעזור לך. אף אחד אפילו לא טרח לעדכן אותי שהתיק נסגר עד שהתקשרתי אליהם בעצמי. זה אבסורד, מדהים אותי שככה מתנהלים עם מישהי שעברה אונס".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מיד עם קבלת התלונה, נפתחה חקירה שבמסגרתה נחקר החשוד וכן בוצעו פעולות חקירה נוספות, לרבות גביית עדויות ממעורבים נוספים והרחקת החשוד מהמתלוננת למשך 30 ימים. עם סיום החקירה, התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות". אך מבדיקה של "מעריב" עולה כי התיק נסגר זמן קצר לאחר שנפתח עקב "חוסר בראיות".