חנאן אבו ח'יט, צעירה בת 24 ממשפחת בכרי, נורתה הלילה (בין ראשון לשני) למוות בחיפה, בעת שישבה ברכבה ברחוב אחד העם בעיר. כוחות משטרה פתחו בסריקות אחר מבצעי הירי, זאת לצד איסוף ממצאים מהזירה. 

דובר המשטרה: "הטיפול ברצח בחברה הערבית - לא רק על כתפי המשטרה הצרות"
חיסול בצפון: מוהנד שבלי בן ה-30 נורה למוות, המשטרה פתחה בחקירה

במשטרה לא פוסלים אפשרות שמדובר ברצח שמקורו בנקמה על חיסולו לפני כשבוע של מהדי חרירי, בנו של חוסאם חרירי אחד מראשי משפחת חרירי, בירי שבוצע לעברו בכביש 6 סמוך למחלף אייל. מדובר בסכסוך עקוב מדם שגבה קורבנות רבים ואם אכן החיסול האמור מתקשר לאותה יריבות בין שני הארגונים אזי מדובר בחציית קווים אדומים עם חיסולה של צעירה אם לילד.

כוחות גדולים של משטרה וצוותים של מד"א שהוזעקו למקום הבחינו בצעירה המוטלת ללא רוח חיים לאחר שנורתה ברכבה ולא נותר לצוות מד"א אלא לקבוע את מותה בזירה. חובש בכיר במד"א שבח רוטנשטרייך סיפר. "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 24 מחוסרת הכרה , ללא נשימה וללא דופק. היא הייתה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערינו לא ניתן היה להציל את חייה ונאלצנו לקבוע את מותה".

במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות הרצח שהרקע שלו הינו פלילי. חוקרי זירה החלו באיסוף ממצאים ושוטרים ניסו לאתר מצלמות אבטחה במטרה לנסות ולהתחקות אחר תיעוד מהזירה. במקביל פתחו שוטרים בסריקות נרחבות במסגרת מצוד אחר חשוד או חשודים שנמלטו מהמקום.

מחקירה ראשונית עולה החשד כי הצעירה, גרושה ואם לילד בן חמש, הגיעה לביתה ובעת שהחנתה ככל הנראה את רכבה, הגיע המתנקש וביצע ירי ממוקד לעברה עד שגרם למותה.

במשטרה בוחנים כעת את כל כיווני החקירה אם כי לא מתעלמים מהעובדה שהקורבן הינה ממשפחת בכרי, וחיסולה על פי החשד קשור לנקמה כאמור על חיסולו של מהדי, בן ה – 19 לפני קצת יותר משבוע. במשטרה מעריכים כי אבו ח'יט נפלה קורבן לכך שהיא ממשפחת בכרי. 

מדובר בקורבן ה – 70 במגזר הערבי מאז ראשית שנת 2023 , שצועדת לעבר השנה המדממת ביותר מבחינתה בעשור האחרון, נתון שחייב כבר מזמן היה להדליק נורה אדומה.