20 קורבנות ב-20 חודשים. זהו מחיר הדמים שגבה עד כה הסכסוך בין ארגוני הפשע חרירי ובכרי, שלפי החשד הוביל הלילה (בין ראשון לשני) לרציחתה של חנאן אבו ח'יט, צעירה בת 24 ואם לילד בן חמש, שנורתה למוות עת שישבה ברכבה סמוך לביתה בחיפה. 

הקורבן הראשון במסגרת הסכסוך היה נעים סורי, מי שריצה למעלה מ-30 שנות מאסר ונחשב לאחד העבריינים המסוכנים במדינה. בספטמבר 2021 הוא נורה למוות ליד ביתו בנצרת, שבע שנים אחרי שרצח, על פי החשד, את תושב נצרת עילית עם יציאתו מהכלא לחופשה, שממנה, כאמור, לא שב.

שבעה חודשים לאחר מכן, ביוני 2022, נרצחו בני הדודים עלי, קטין בן 17, ומחמוד פאחורי בן ה-25 כנקמה, וזאת כיוון שהיעד לחיסול, אחד מקרובי משפחתם, לא אותר על ידי המתנקשים. שני הקורבנות, שלא היו קשורים כלל לסכסוך, היו חברים טובים ולכן המתנקש שהגיע לבצע את החיסול ניצל את העובדה ששניהם שהו יחד, ורצח אותם. 

מהדי חרירי, בנו של ראש ארגון הפשע חרירי  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מהדי חרירי, בנו של ראש ארגון הפשע חרירי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

כחודש בלבד לאחר מכן חוסל פתחי שאהין, שעה שהמתנקשים נכנסו לחדר שבו שהה בכפר זרזיר שבגליל, ולעיני נוכחים במקום ירו בו ונמלטו מהמקום. 

לאחר מספר שבועות נורה למוות ראג'ח עאבד מנצרת, שנורה במהלך עבודתו על ידי מתנקש שריסס אותו בכדורים. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, אולם לא שרד את הפציעה.  

בדצמבר 2022 חוסל סעיד כבהא, בן 24, שעה שישב ברכבו בכפר קרע. האירועים המדממים לא פסקו, ורצח רדף רצח. פחות משבועיים לאחר החיסול של כבהא נורה למוות רעד זועבי מנצרת ברכבו, עת שעמד ברמזור. המתנקשים הגיחו לעברו ופתחו בירי ממוקד שגרם למותו. 

האירוע הקשה ביותר שליבה את הלהבות בסכסוך העקוב מדם הזה התחולל שעה שפיראס הייב בן ה-30 ובנו פארס הפעוט בין השנתיים וחצי, אותו החזיר מהגן, נורו למוות עת ששהו ברכבו של הייב. הרצח הכפול זעזע את המדינה כולה, אבל חלחל רעל בתוך הסכסוך בין משפחות בכרי וחרירי. 

זירת הירי ביפעת (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הירי ביפעת (צילום: דוברות המשטרה)

יומיים בלבד לאחר מכן נרצח מהרל אבו כיט שעבד במסעדה בחיפה. המתנקש נכנס לתוך המסעדה, שם פגש במנוח וירה בו מטווח קצר. בחקירה ראשונית עלה כי מדובר קרוב משפחתו של בכרי, שלא היה קשור כלל לסכסוך בין שתי המשפחות. 

הרצח הזה לא עצר את הסכסוך, וגם כשהמשטרה נכנסה בכוחות גדולים תוך שילובה של יחידת העילית של המשטרה היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומית) לתמונה, נורה למוות סמוך לכניסה לכפר קרע סאמר אגברייה, תושב אום אל פחם, באירוע שנחשב כנקמה.

גם בראשית 2023 נמשכו מקרי הרצח, שגבו קורבנות דמים, כאשר כבר ב-6 בינואר חוסל שרבל עזאם, תושב אעבלין שבגליל, ופחות משבוע לאחר מכן נרצח ביריות אשרף משעל מנצרת. 

זירת הרצח של חנאן אבו ח'יט בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח של חנאן אבו ח'יט בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

הסכסוך בין משפחות חרירי ובכרי הוליד גם חיסול מתוחכם שתועד במצלמות האבטחה, שעה שחמישה מתנקשים הגיעו לבית משפחת סעדי בנצרת, ולעיני אם המשפחה חיסלו את שני בניה, חאלד ועלי, כשירו לעברם מטווח אפס. עוד באותו היום חוסל באום אל פחם עמאם אבו זרקא מערערה, ומספר שבועות לאחר מכן נורה למוות רואיד עואיסי, בנו של סגן ראש עיריית נצרת, מוחמד עואיסי. 

כשבועיים וחצי לאחר מכן חוסל בכביש 73, סמוך לקיבוץ יפעת, איברהים אלהדי, עת שיצא לתדלק, ולאחר מכן חוסל מוחמד אבו ג'בל מנצרת, שנורה בראשו. 

בשבוע שעבר חוסל מהדי חרירי, בנו של חוסאם חרירי, אחד מראשי ארגון הפשע של משפחת חרירי, והבוקר, כאמור, חוסלה חנאן אבו ח'יט, אם לילדה בת 5, שנורתה למוות מטווח קצר עת שישבה ברכבה סמוך לביתה.