סיומו של פרק עצוב: יעל גרימברג, קורבן האונס הקבוצתי שהתרחש בשמרת ב-1988, הלכה אתמול לעולמה בגיל 49 בלבד. עו"ד משה גלעד, מי שייצג שניים מהנאשמים באונס, חזר הבוקר (שני) בשיחה עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM לפרשה הקשה שזעזעה את המדינה. עו"ד גלעד התייחס בדבריו לפסיקתו של השופט המחוזי מיכה לינדנשטראוס, שזיכה בנובמבר 1992 את כל הנאשמים מחמת הספק ועורר סערה בציבור, זאת טרם הרשעתם של ארבעה מהנאשמים בבית המשפט העליון כשנה לאחר מכן.

בחזרה לריאיון המצמרר עם יעל גרימברג: "כשהם נכנסו לאוטו, נגמרו לי החיים"

"ראשית צריך לומר ברוך דיין האמת, בכאב רב ובבכי. מדובר בילדה מסכנה שעברה דברים בחיים ובכל מקרה נפגעה, ואין בכך ספק", אמר עו"ד גלעד בפתח דבריו. "מכאן הפגיעה שלה נמשכה והנה התוצאה לפנינו, למרבה הצער".

"התיק הזה התחיל להתגלגל, ואני כסנגור שייצג שניים מהחשודים בזמנו, ובהמשך אחד מהם הואשם, מוכרח לומר שזה צובט בלב. היו שישה מעורבים בפרשה, ארבעה מהם הורשעו ושניים זוכו", המשיך עו"ד גלעד.

לדבריו, "מי שמעיין בתוך העניינים רואה שהשופט לינדנשטראוס התבסס במידה רבה מאוד על החקירה הנגדית שלי. היו ארבעה סנגורים שחקירתם נמשכה יום אחד, והחקירה שלי נמשכה ארבעה ימים, כשבכל פעם המתלוננת הייתה זו שהפסיקה את החקירה". 

עו"ד גלעד הסביר כי "השופט ראה את הנאשמים כאנשי סדום שחטאו, אבל סבר שמבחינה משפטית לא הייתה עבירה. אני יודע שבציבור ישמעו אותי ויגידו שזה בכיו של הקוזאק שנגדל, זו זכותם, אבל אני רוצה להזכיר לציבור שבכל פעם שבה בחור צעיר מסתבך עם החוק הפלילי אני רואה לנגד עיניי את ההורים המודאגים שלא ישנו כבר כמה לילות. זו חובתי כעורך דין. השופט לינדנשטראוס צדק, ההתנהגות הייתה בלתי מוסרית, אבל לא הגיעה לכדי עבירה פלילית, לפחות כפי שזה היה אז במצב המשפטי".

את דבריו חתם באומרו כי "כל מי שזורק בליסטראות על אנשים שנאשמים צריך לזכור שבלי סנגורים ובלי מאבק משפטי אין משפט. על מה ההפגנות שעושים עכשיו מאות אלפי אזרחים, אם לא על משפט צדק ודמוקרטיה? זה מתחיל מכך שכל אחד שהולך למשפט, יש לו את הידיעה שהשופט הוא בלתי מוטה, ואם מגיע זיכוי - הוא יזכה גם כשמדובר במקרה חמור". 

מיכה לינדנשטראוס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מיכה לינדנשטראוס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)