אפי נוה הגיש היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מינהלית דחופה נגד ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין, בה הוא דורש לבטל את ההחלטה לפסול חתימות תמיכה דיגיטליות. נוה עצמו הגיש חתימות תמיכה דיגיטליות, בהסתמך על החלטה של ועדת הבחירות המאשרת אותן, אשר התקבלה 20 ימים לפני ההחלטה לפסול חתימות מסוג זה.

בית המשפט מתבקש לבטל את ההחלטה "נוכח היותה החלטה פסולה, בלתי חוקית שניתנה בהיעדר סמכות, החלטה בלתי סבירה במידה קיצונית, ומנוגדת לעמדתם של יו"ר ועדת הבחירות והיועץ המשפטי של לשכת עורכי הדין המייצגים את מוסד הייעוץ המשפטי בלשכת עורכי הדין ואת נשיאות ביה"ד המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין".

לדברי נוה בעתירה, "מדובר לא רק בהחלטה פוליטית בלתי סבירה כי אם בהחלטה שאינה מנומקת כנדרש בעת קבלת החלטה מעין זו על ידי גוף ציבורי סטטוטורי ושאינה מבוססת על בדיקה מקדימה כראוי".

עוד נכתב כי "ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטיים וזרים – פגיעה בזכות היסוד של העותרים להיבחר. נוסף על האמור, ההחלטה לא נתמכה בנימוקים ראויים, אינה עומדת במבחני התקינות המנהלית וכי פגיעתה בעותרים וברשימתם, קשה ביותר והיא בלתי סבירה באופן קיצוני וחורגת לחלוטין מכל הגיון מעשי ומשפטי ומכל מידה ראויה של צדק".

בנוסף, נטען כי ההחלטה "פוגעת גם בהסתמכות על החלטת ועדת הבחירות ביחס לאופן הגשת חתימות התמיכה באמצעות אימות חזותי, תוך שההחלטה נשוא עתירה זו, מבטלת את אותה החלטה קודמת באופן רטרואקטיבי ופוגעת באופן בלתי סביר ובחוסר תום לב מובהק באינטרס ההסתמכות של המועמדים אשר הסתמכו ופעלו בהתאם להחלטה קודמת".

עו"ד רועי אברהמוביץ, ראש קמפיין הבחירות של אפי נוה, מסר למעריב: "העתירה הוגשה למעלה מן הצורך בתוך ימי אבל כבד על מנת למנוע שיהוי ולמרות שהחלטת הוועדה אינה פרסונלית וטרם קיבלנו מכתב רשמי מהלשכה אשר קושר בין החלטת ועדת הבחירות לבין מועמדותו של אפי נוה".

בנוסף, מסר אברהמוביץ: "אנו מסתמכים על הודעת מנגנון הלשכה שהודיעה לנו רשמית שמועמדותו הוגשה כדין לאחר שהם בדקו את כלל חתימות התמיכה באפי נוה והודיעו לנו שהם הוגשו כדין, מעל המכסה הקבועה בכללי הבחירות ללשכת עורכי הדין".