כחודש וחצי לאחר זיכויו של רומן זדורוב מהרשעתו ברצח הילדה תאיר ראדה, פרקליט המדינה הודיע היום (ראשון) כי לא יגיש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת בעניין הכרעת הדין של זדורוב. בכך, מקבלת הפרקליטות את החלטת בית המשפט. "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין, ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה עם המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואנשיה, צוות התביעה שניהל את התיק, ופרקליטים בכירים נוספים", נמסר מטעמו.

דרמת ענק בבית המשפט: רומן זדורוב זוכה מרצח תאיר ראדה
"הפרקליטות רצחה את הבת שלי, המלחמה רק מתחילה": אילנה ראדה במתקפה חריפה
שופט בדימוס על זיכוי זדורוב: "הפרקליטות תוכיח גדולה ולא תערער"

בחודש מרץ, כאמור, זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת את זדורוב מאישומי הרצח עליהם ישב במאסר במשך 16 שנה. ראש הרכב השופטים השופט אשר קולה הסביר כי "לא הוכח מעל כל ספק סביר כי זדורוב הוא הרוצח", והוסיף כי "צירוף מקרים נדיר בשילוב רשלנות משטרתית גרם להטלת ספקות באופיו של זדורוב". 

קולה הקריא את הכרעת הדין ואמר בפתח דבריו: "בחלקה הראשון של חוות דעתי התייחסתי לנושאים שאליהם הפנה אותנו השופט מלצר, תוך שלא התעלמתי משאר הראיות בתיק. קיימתי דיאלוג ביני לבין כל חומר הראיות בתיק. עסקתי בחוות דעתי במתח שבין הזכות שלצד הנאשם לבין הודאתו, והחלטתי כי הזכות שנמצאה לו גוברת על הודאתו, עד כדי החשש המשמעותי שמא מדובר בהודאת שווא".

אילנה ותאיר ראדה (צילום: מיכאל גלעדי)
אילנה ותאיר ראדה (צילום: מיכאל גלעדי)

אילנה ראדה, אמה של תאיר, בירכה על קבלת ההחלטה: "ציפיתי לזה מאוד לא בהקשר של זדורוב. זה פותח לי את הצוהר לחפש את הרוצחים. אני שמחה מאוד שבית המשפט לקח על עצמו והפך כל אבן כדי להגיע לאמת. הוא הציף את כל הכשלים של המשטרה. אני שמחה בשביל רומן. לפני זה לא התחברנו כי לא רציתי לבוא אליו כל עוד יש אחוז אחד שהוא אשם".

עם זאת, הצוות שטיפל בתיק עדיין מאמין שזדורוב הינו הרוצח ולכן יש לערער על הזיכוי שלו. המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה סברה כי אין להגיש ערעור.