בית המשפט המחוזי בנצרת החליט היום (שלישי) כי ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל בן ה-18 בקריית שמונה ישוחרר למעצר בית. 

ההחלטה מגיעה לאחר שביום ראשון קיים בית המשפט דיון מיוחד בשאלת שחרורו של אדרי, במסגרתו הביעו הוריו של להנגהל את התנגדותם לשחרור הנאשם ברצח.

תיעוד רצח יואל להנגהל ז"ל (צילום: באדיבות דוברות המשטרה)

השופט ערפת טאהא כתב כי "קיימת חולשה משמעותית בראיות, עליה עמדתי לעיל באופן מפורט, בנוגע לעבירת הרצח בנוגע למעורבותו של המשיב (אדרי) בדקירת המנוח. חולשה זו מחייבת בחינת אפשרות שחרור של המשיב לחלופת מעצר".

"מצפייה בסרטון החקירה שבו מתועדת לכאורה הדקירה, לא ניתן להבחין ברגע הדקירה, לא ניתן לקבוע כי המשיב (ליעד אדרי) החזיק בסכין אותו רגע ולא ניתן לקבוע כי הוא שדקר את המנוח. זאת ועוד, צפייה מדוקדקת בסרטון מלמדת כי טענת המשיב שלא הוא זה שדקר את המנוח אינה משוללת יסוד ולכאורה אף מסתברת יותר מהאפשרות שהוא הדוקר", הוסיף השופט.

בעקבות כך, השופט הורה לשירות המבחן לבדוק האם ניתן לשחרר את אדרי למעצר בית. שירות המבחן המליץ לשחרר את אדרי, ובשבוע שעבר התקיים דיון לקראת שחרורו. ביום שלישי בית המשפט יקבל את ההחלטה אם אדרי ישוחרר, אך בטרם יעשה זאת, קיים דיון בכדי לשמוע את עמדת הוריו של להנגהל ז"ל.

אביו של להנגהל, גדעון, אמר בבית המשפט: "פעם היינו חיים שמחים ועכשיו קרה הרצח של הבן שלנו. אדרי הוא הראש של כל הבלגן של רצח הבן שלי. כולם רואים שהוא, הוא הרוצח של הבן שלי. איך זה מקובל אחרי שהוא רצח מישהו, שהוא ישתחרר עכשיו? תראו איך הוא מתנהג וצוחק בבית המשפט, איך זה יכול להיות ככה שהוא מתנהל באופן שהוא מתנהל וללא חרטה? אני מבקש לא לשחרר אותו בכלל".

אמו של להנגהל, בת-שבע, אמרה לשופט: "אם אדרי לא היה קיים, הבן שלי היה חי והיינו יכולים לחיות עכשיו ביחד. אני מבקשת שהוא יישאר בכלא. אדרי הוא רוצח, ואם המדינה שלנו לא תקבל את העובדה הזאת – המדינה מחבקת רוצח".

עו"ד רחלי צינקין המייצגת את המשפחה מסרה בתגובה: "אנו מודאגים מההחלטה המתגבשת לשחרר את אדרי למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. יש לזכור כי לבד מכתב האישום בגין רצח, נאשם אדרי גם בתקיפה, בהדחה ובשיבוש חקירה. העובדה שיפסיק להיות  תחת פיקוח הדוק יכולה לפגוע בהמשך ההליך. כמו-כן, לשחרורו של הנאשם למעצר בית תהיינה השלכות על משך המשפט. הדחיפות תרד ומועדי הדיונים יתפרסו על זמן ארוך יותר. כבר היום מצבם הנפשי של ההורים השכולים רע  והימשכות ההליך רק תדרדר את מצבם. במידה ותתקבל החלטה על שחרורו של הנאשם למעצר בית, נבקש מהפרקליטות לערער על ההחלטה".