3,200 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יאבטחו את אירועי יום ירושלים וצעדת הדגלים שיתקיימו ביום חמישי הקרוב. בתום הערכות מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, המשטרה דרוכה בכוננות שיא כדי להתמודד עם כוונות לאירועי פח"ע ואפילו ירי טילים. עם זאת, במשטרה מבהירים כי לא קיים איום קונקרטי של ירי טילים לעבר ישראל. על סמך ניטור ברשתות ומידע מודיעיני נעצרו כבר 15 חשודים בניסיון להפר את הסדר או לפגוע בקיומן של החגיגות והצעדה, ועוכבו 32 חשודים, מרביתם תושבי מזרח ירושלים.

גורם בכיר במשטרה מסר ל"מעריב": "שום גורם זר לא יכתיב את אורח החיים בירושלים ובכלל במדינת ישראל, כל ניסיון לבצע מעשה טרור או להפר סדר יטופל באופן המיידי. כוחות פרוסים כבר החל מהלילה והאירועים יתקיימו כסדרם וכמנהגם בשנים האחרונות, לרבות מעבר לשער שכם. לא תותר בשום אופן צעדה בתוך הר הבית וכל ניסיון להפר את הסדר יטופל ביד נוקשה". המשטרה תבצע חסימות צירים ותאבטח את המשתתפים כדי למנוע חיכוך ככל שניתן.

מסלול מצעד הדגלים בירושלים  (צילום: משטרת ישראל)
מסלול מצעד הדגלים בירושלים (צילום: משטרת ישראל)

בנוסף לצעדת הדגלים המסורתית, צפויים להתקיים אירועי לילה לבן, טקסים ממלכתיים שיתקיימו בהר הרצל ובגבעת התחמושת, סיורים, טקסים טקסים באנדרטאות והילולת שמואל הנביא. כמו כן, יבוצע ויסות קהל המגיע לעיר העתיקה מטעמי בטיחות בהתאם לעומסים ולתפוסת הקהל המירבית המותרת ברחבת הכותל המערבי עפ״י חו״ד של מהנדס בטיחות.

פירוט הסדרי תנועה:
בין השעות 14:00-19:00- יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בן צבי, בצלאל, המלך ג׳ורג׳, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה"ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים.

הצירים יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים. בזמן צעדת הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה״ל משני הכיוונים. כמו כן תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.