יוסף אבו גאנם בן ה-61 נרצח הבוקר (רביעי) ברחוב כיכר הפלמ״ח בלוד לאחר שנורה מספר פעמים ככל הנראה מרכב חולף. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שמיר-אסף הרופא כשהוא במצב אנוש תוך פעולות החייאה. עם זאת, לאחר הגעתו לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. האירוע מתרחש כחודש לאחר שאחיינו חמזה נרצח גם הוא בעיר.

בתוך כך, המשטרה ביצעה בזירה סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. הרקע ככל הנראה פלילי והנסיבות בבדיקה.

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א איתן שנור סיפר: "ראינו גבר כבן 60 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו מייד טיפול רפואי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים תוך פעולות החייאה, וכשהגענו מותו נקבע".

סגן מפקד מחוז מרכז תנ״צ יאיר חצרוני קיים הערכת מצב מיוחדת בה סקרו בפניו שוטרי מערך המודיעין והחקירות את נסיבות האירוע. סגן המפקד המחוז החליט כי החקירה תוטל על היחידה המרכזית במחוז, כאשר כלל המערכים הרלוונטיים יעמדו לרשות היחידה החוקרת. בנוסף, הנחה חצרוני על המשך פריסה נרחבת של המפקדה המשימתית מוגברת המתקיימת בעיר, תוך העצמת האכיפה הממוקדת נגד מחוללי הפשיעה.