בכירים בליכוד העריכו היום (רביעי) כי אם בשיחות בבית הנשיא לא יהיו הסכמות ולא יאפשרו לקואליציה להשלים את חקיקת הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישנה "סבירות גבוהה להתפטרותו של יריב לוין. ואם לוין יתפטר, הממשלה הזאת לא תאריך את ימיה".

שר המשפטים יריב לוין מאיים בפרישה מהממשלה אם הרפורמה לא תקודם? דיווח דרמטי
יגמר בפיצוץ? הפערים בין נתניהו ללוין ממשיכים להתרחב

מוקדם יותר היום, בכירים בקואליציה הביעו אופטימיות זהירה לנוכח התקדמות בשני נושאים: עילת הסבירות ומעמד היועצים המשפטיים. "מבחינתנו, כל הסכמה שתושג בבית הנשיא צריכה לכלול חקיקה שתעבור עד סוף כנס הקיץ. בשיחות שהתקיימו עד כה צומצמו פערים בשני נושאים: היועצים המשפטיים ועילת הסבירות. אם האופוזיציה תסכים לחקיקה של שני הסעיפים האלה עד הפגרה, בהחלט ניתן לדון איך מנהלים את סוגיית הועדה למינוי שופטים", טענו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עד כה הציבו בקואליציה ובאופוזיציה אוליטימטום- העברת הרפורמה כמקשה אחת. לדברי גורמים בקואליציה: "האגוז הקשה לפיצוח הם צוות המחנה הממלכתי, הקו שלהם מתוחכם ולכן מסוכן". כעת ההערכה כי התהום בין הצדדים פעורה והרצון לשקף מראית עין של הסכמות לא משקף את המציאות.

באופוזיציה לא מסכימים ל"החקיקה בשיטת סלמי" (כלומר, דוחים את הצעת הקואליציה לסכם על חקיקת שני סעיפים מתוך שאר נושאי הרפורמה) וגם לא לעצם הרעיון של חקיקת הנושאים שעליהם ניתן להסכים.