ניק סול מבאר שבע איבד את תעודת הזהות שלו לפני למעלה מ-10 שנים, ומאז עובדים זרים עובדים תחת הזהות שלו בעסקים שונים, פתחו קרן פנסיה ואף צברו לו חובות מס. למרות שהתלונן פעמים רבות - המשטרה סגרה את התיק כל פעם מחדש מחוסר עניין לציבור.

פיילוט חידוש הדרכונים: באיזו לשכה ניתן השירות המהיר ביותר?

"הגשתי כמה תלונות במשטרה, לפני כשנה אמרו לי שזה בטיפול, מאז אף אחד לא דיבר איתי, ניסיתי להגיע לחוקרת שסיננה אותי ואז גיליתי שהתיק נסגר עקב חוסר עניין לציבור", הוא מספר למעריב.

לדבריו, "זה לא משנה מה אני עושה, ממשיכים לעבוד תחת השם שלי ותעודת הזהות שלי. קיבלתי לבית שלי מכתב הפקדות מחברת פנסיה ואז הבנתי ששוב זייפו את החתימה שלי. כל פעם זה עובד אחר, לרוב באותם מקומות עבודה במרכז. זה עסק לכל דבר, הם משנים רק את התמונה ואת התוקף של התעודה. אני בן 30, בתעודת זהות כתוב שנת לידה ובתמונה גבר שנראה בן 50, לא קשה לדעת שהתעודה מזוייפת. 

אני כבר סובל מחרדות מהמצב הזה, פניתי לרופא זה גורם ללחץ נפשי. אני רודף אחרי האנשים האלה לבד, אני מצפה שהמשטרה תעצור את זה. לא אכפת לאף אחד מהאזרחים הקטנים. הגשתי תלונה בדצמבר וסגרו אותה שוב, אני לא אוותר אני אפתח עוד תלונה עד שזה ייעצר. תמיד כשאני מגיע לעסק שבו עובדים תחת שמי, הם אומרים שהעובד עזב, תמיד כשאני מגיע בדיוק הוא מתפטר?".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונות במשטרה, נפתחה חקירה במסגרתה בוצעו מגוון פעולות. על סמך התשתית הראייתית, לא ניתן היה להגיע לזיהוי החשוד בביצוע העבירה ועל כן הוחלט על סגירת התיקים. ככל שיתקבלו במשטרה ראיות או מידע חדש שיביא להתפתחות בחקירה, אזי יפתח התיק מחדש".