הפרקליטות הגישה יום (רביעי) הצהרת תובע לפני כתב אישום נגד תושב מזרח ירושלים בשנות ה-50 לחייו, בחשד שפגע מינית בנשים שאושפזו בבית החולים שערי צדק בירושלים בעת שהיה אמור לשמור עליהן. החקירה נגד החשוד, שהועסק בבית החולים כעובד קבלן, הושלמה בימים האחרונים לאחר שהוא נעצר בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות מין ומעשים מגונים בשתי מאושפזות בשערי צדק. 

החקירה החלה בעקבות דיווח שהתקבל ב-9 במאי בתחנת מוריה מבית החולים ומבעלה של אחת המאושפזות נגד החשוד. שוטרי תחנת מוריה שהגיעו למקום החלו בחקירת נסיבות המקרה ואיסוף עדויות. לצד זאת, עם קבלת התלונה בבית החולים, בית החולים החליט להפסיק מיידית את העסקתו במוסד הרפואי וכלל המידע שבידיהם הועבר לידי המשטרה.

מחקירת המקרים עולה כי החשוד, תושב צור באהר, עובד חברה קבלנית חיצונית ששובץ בבית החולים מזה מספר חודשים, ניצל את מצבן וביצע בהן עבירות מין ומעשים מגונים במועדים שונים. במהלך השבוע החולף הוארך מעצרו של החשוד על ידי בית המשפט, תוך שגם בית המשפט המחוזי נדרש לעניין זה וקיבל את בקשת המשטרה, וחקירתו נמשכה, עד שהוחלט, כאמור, להגיש נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך לטובת הגשת כתב האישום. 

פקד איתמר נווה, קצין חקירות תחנת מוריה במחוז ירושלים, ציין כי "מדובר באירוע מורכב בו אדם שתפקידו להשגיח על שלומן של מטופלות במוסד רפואי, התגלה כחשוד בפגיעה מינית בהן. מיד עם קבלת הדיווח מבית החולים בתחנת המשטרה מוריה, תוך שיתוף פעולה מלא עם בית החולים, החשוד נעצר והועבר לחקירה, מעצרו הוארך וגובשה נגדו תשתית ראייתית נדרשת. כבר בימים הקרובים צפוי נגדו כתב האישום החמור בשל מעשיו.

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר: "אנחנו מברכים על החקירה המהירה שהחלה בדיווח של בית החולים. בית החולים מחוייב לשמירה על בטחון המטופלים ודיווח מיידית כשעלה חשד. אנו עושים הכל כדי למנוע מקרים חריגים ביותר מסוג זה".