אגף החקירות והמודיעין של המשטרה סיים בימים האחרונה את הבחינה שלו בנוגע לעבריינים ודמויות מפתח בעולם הפשע, שהמשטרה מתקשה לגבש נגדם ראיות, והמשך לפניית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. נגד אותם דמויות, המשטרה מתכוונת לבקש צווים מנהליים על מנת לבצע את מעצרם, ולבלום אותם מהמעורבות באירועים פליליים נוספים.

המשטרה סבורה כי יש מקום לעצור את אותם גורמים, על מנת לסכל את חלקם בפשיעה החמורה. גורם בכיר המעורה בפרטים אמר כי "ישנם גורמי פשיעה משמעותיים שאין כלפיהם ראיות ממשיות שמהוות עילה למעצר, למרות שעל סמך המידע המודיעיני הם פקטור משמעותי בפשיעה החמורה ובדיוק נגדם, נכון יהיה להוציא צווי מעצר מנהליים כחלק מהמאבק של המשטרה בפשיעה. השר לביטחון לאומי ביקש את הוצאת הצווים הללו ואם הולכים למהלך שכזה -זה חייב להיות ממוקד ומדויק".

לאחר שתושלם בחינת היועץ המשפטי של המשטרה, החומר כולו יועבר לבחינתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. במקביל, מבקשת המשטרה להשיב לה את אותה תוכנת עיכוב והאזנה שנלקחה ממנה בעקבות חשיפת חשד לכאורה, כי היה שימוש באמצעים כמו פגסוס, במהלך חקירות שמנהלת המשטרה.

הגורם הבכיר הדגיש כנוסף, כי "ישנם מקרים שלמשטרה אין קצה חוט, והתוכנה הזאת 'מנוצלת' על ידי ארגוני וגורמי הפשיעה, שמבינים שהכלים של המשטרה מוגבלים. אנחנו רוצים להשיב את הכוח והתחכום למשטרה, לטובת מיקסום של החקירות ונטרול ארגוני הפשיעה שהיום יכולים ובעצם פועלים תוך ידיעה שהשטח מבחינתם חשוף וגלוי".