ועדת הבחירות הודיעה היום (ראשון) כי היא אישרה סופית את מועמדותו של עו"ד אפי נוה לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין. כזכור, המועמד לראשות לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, פנה בשבוע שעבר אל יושב ראש ועדת הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין בבקשה לקבוע כי מועמדותו של נוה הוגשה בניגוד לדין ועל כן מועמדותו נפסלה.

ראש המטה ומנהל הקמפיין של אפי נוה פורש ותוקף: "הקסם שלך פג"  
מי זוממים להחזיר את אפי נוה לראשות לשכת עורכי הדין – ולמה? | בן כספית

הבקשה הוגשה בעקבות החלטת ועדת הבחירות לפסול חתימות תמיכה דיגיטליות. בשל כך, ברזילי טוען כי לנוה אין את 550 חתימות התמיכה הנדרשות בכדי להיות מועמד לראשות הלשכה. "על-פי מניין חתימות התמיכה שבוצעו על-ידי עובדי מנגנון הוועדה בהפחתת החתימות הדיגיטליות והשגויות אותרו בסה"כ 392 חתימות כשרות לכאורה", טען ברזילי במכתבו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כזכור, אפי נוה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מנהלית לביטול ההחלטה של ועדת הבחירות לפסילת חתימות תמיכה דיגיטליות. נוה מתבסס בעתירתו, בין היתר, על החלטה של ועדת הבחירות 20 יום קודם להחלטה לפסילת חתימות תמיכה דיגיטליות – בה הוחלט כי ניתן לאסוף חתימות תמיכה באמצעים כגון שיחות זום.

נוה הוסיף וטען כי ההחלטה של ועדת הבחירות לפסול את חתימות התמיכה הדיגיטליות הינה החלטה פוליטית שנועדה למנוע ממנו להיבחר לראשות הלשכה. "מדובר לא רק בהחלטה פוליטית בלתי סבירה כי אם בהחלטה שאינה מנומקת כנדרש בעת קבלת החלטה מעין זו על ידי גוף ציבורי סטטוטורי ושאינה מבוססת על בדיקה מקדימה כראוי", כתב בפנייתו.