פרסום ראשון: לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת התעופה ישראייר, בטענה כי החברה אינה מעניקה שירותי לינה לטסים שטיסתם עוכבה או בוטלה.

הטרולי כבר לא בחינם: השינוי הצפוי במחירי הטיסות

"עניינה של בקשת אישור זו פשוט", נכתב בתביעה שהוגשה על ידי משרד רפפורט לוין ביטון. "לפי חוק שירותי תעופה, נוסע שטיסתו מעוכבת בפרק זמן של מעל חמש שעות והוא מועבר לטיסה אחרת, או נוסע שטיסתו בוטלה, זכאי לקבל מהמשיבה שירותי לינה, קרי, כי המשיבה תישא בעלות המלון הנדרשת עבור אותו נוסע, וזאת לאור העיכוב בטיסה או ביטולה".

משרד רפפורט לוין ביטון (צילום: מיקה סולומון)
משרד רפפורט לוין ביטון (צילום: מיקה סולומון)

עוד נכתב כי "למרות שמדובר בהוראות חוק פשוטות, המשיבה החליטה להנהיג מדיניות הפוכה, הקובעת, שחור על גבי לבן, כי במקרים שבהם לקוחותיה נדרשים לשהות נוספת בעקבות שינוי בטיסות שרכשו, המשיבה לא תישא בעלות זו אלא היא תשולם על ידי הנוסע".

לטענת התובע הייצוגי, "דברים אלו לא רק מופיעים מפורשות במסמכי המשיבה, אלא יושמו כלפי המבקש, תוך שהובהר לו, כי לאחר שטיסתו בוטלה, הוא אחראי לשלם עבור לילה נוסף אותו נדרש לבלות בחו"ל".

על פי בקשת האישור, התובע הייצוגי הזמין חופשה לדובאי הכוללת טיסה ומלון לשני לילות. לאחר שטיסתו לדובאי עוכבה, התברר לתובע כי הוא צריך לשלם למלון למעלה מאלף דירהם עבור הלילה הנוסף. כאשר התובע פנה לישראייר, הוא נענה כי "אנו לא מספקים לילות נוספים, השהייה היא על חשבונכם, השינוי בוצע על הטיסות בלבד".

מישראייר נמסר למעריב בתגובה: ״הבקשה התקבלה במשרדנו. נלמד אותה ונגיב בבית המשפט״.