תת ניצב אבי דניאלי, מפקד מרחב כנרת מחוז צפון, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על מבצע המעצרים של המשטרה בטובא זנגריה ועל המאבק בתופעת הפרוטקשן בפריפריה: "אנחנו רואים שהענישה היא לא מחמירה יתר על המידה".

14 עצורים בחשד לעבירות הצתה ודמי חסות; בן גביר: "המטרה - החזרת המשילות"

בפתח הדברים סיפר כי "במהלך הלילה פשטנו כ־200 שוטרים על הכפר טובא והסביבה, פעילות כנגד מחוללי פשיעה. במבצע הזה נעצרו 19 איש, 16 היום ועוד שלושה אתמול. צפויים מעצרים נוספים. נתפסו סכומי כסף גדולים, סמים, מאות כוורות של זיקוקים, תחמושת. אנחנו ממשיכים עדיין את הפעילות.

"אני חושב שקודם כל, במהלך הניסיון שלי, אתה רואה שאנשים לא מתלוננים, האזרחים, וחשוב לציין שברגע שבן אדם נופל קורבן עבירה לסחיטה באיומים הוא חייב להתלונן - אם הוא לא יתלונן זה יגדל. נכון שיש אירועים, ולצערי גם תמיד יהיו ויצוצו עבריינים נוספים, אני מניח שהתיקים עכשיו יגיעו לידי כתבי אישום והעבריינים יכלאו מבחינתנו".

עוד הכריז כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל הכוח כנגד ארגוני הפשיעה. ברגע שאנחנו באים לבצע מעצר של סד"ח, אנחנו צריכים לבוא עם ההוכחות והראיות, ועסקנו בזה בחודש חודשיים האחרונים על מנת לבנות את התיקים האלה בצורה הטובה ביותר. יש לנו מושג מה קורה בשטח, אני מזכיר שבשביל להגיש כתב אישום בבית המשפט אנחנו צריכים ראיות, המידע המודיעיני לא מספיק כדי להרשיע בן אדם. היום העבריינים מתוחכמים, עושים את עבודתם, כמו שאנחנו כשוטרי משטרת ישראל מתמקצעים. אנחנו כמובן עושים את הכול על מנת להשיג אותם ולהיות צעד אחד קדימה".

לדבריו, "אנחנו צריכים להשיג את הראיות, אנחנו אוספים את הראיות ורק לאחר מכן אנחנו מגישים לבית המשפט. בית המשפט מרשיע לעיתים קרובות את האנשים. אנחנו רואים שהענישה היא לא מחמירה יתר על המידה, בעבירות של ענישה מהסוג הזה זה שנה־שנה וחצי. זה ייאמר לזכותו של השר שמוביל עכשיו נושא של החמרת ענישה, אני חושב שזה ראוי וצריך לעשות את זה - הענישה מינורית בנושא והעבריינים מבחינתם הם עושים את הכול, גם אם תופסים אותם הם מקבלים שנה שנתיים במקרה הטוב".

כאשר נשאל האם נלקחו להם כלים כמו 'פגסוס', השיב: "אני לא אכנס לתחום הזה. זה מערך המודיעין והחקירות יכולים לענות. אנחנו הכוח המבצעי בשטח, אני פועל בתיאום עם הימ"ר הצפוני. כמובן שכל כלי שיעזור למשטרת ישראל להילחם בפשיעה, אנחנו נשמח שיהיה אצלנו".

בהמשך, התייחס תת ניצב אבי דניאלי למשפחת אבו לטיף ולפעילותה באזור: "במחוז הצפוני בתקופה האחרונה היו מספר רב של הצלחות בלחימה בפשיעה, בדגש ראיתם ושמעתם את כל המעצרים שהיו של משפחת אבו לטיף, התקדמו שם בצורה יפה. אני רואה את כל העשייה, סה"כ המחוז הצפוני עושה עבודה טובה מאוד, הרבה עשייה, כתבי אישום, אבל כמובן שאנחנו לא נפסיק עד שנמשיך ונתקוף את כל הכנופיות האלה. ההצלחה הזו היא תולדה של מאמצים מודיעיניים ומבצעיים, והמדיניות הזו של התקיפה היא כמובן מדיניות של מפקד המחוז, המפכ"ל ושל השר שנותן לנו את כל המעטפת".

"אני לא בא לבקר אף אחד, אבל אני מספיק ותיק במשטרה - אני מזכיר, משטרת ישראל לא גדלה לעומת העלייה בפשיעה וכמות האוכלוסייה שעולה. היום בתחנת ג'סר יש תחנה של 100 שוטרים, וככה זה צריך להיות. 

"יש הרבה עבריינים במגזר הערבי כמו שיש במגזר היהודי. משטרת ישראל צריכה להילחם בפשיעה, ללא קשר למגזר. השילוב הזה של כולם יחד, החמרת ענישה, חקיקה של חוקים חדשים, מתן כלים נוספים, לחימה של המשטרה, כל זה יחד יעשה את השינוי", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm