במשטרה חוקרים בשעות אלו אפשרות לפיה הפיצוץ שאירוע אמש במרפסת ביתו של העבריין בן בוטביקה נוצר כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לרחפן כחלק מנסיון חיסול. עם זאת לא פוסלים מכלל אפשרות כי המטען הושלך לעבר ביתו של בוטביקה ללא שימוש באמצעים טכנולוגיים כמו אביזרי רחף.

בהלה בנתניה: פריט אמל"ח נמצא בעיר והתפוצץ, אין נפגעים

בעבר נרשמו שני אירועים בכפר ירכא בהם עשו עבריינים שימוש ברחפנים לצורך ניסיונות חיסול. "אלו אירועים מתוחכמים, כאשר הרחפן בעלות זולה יחסית נרכש ע"י גורמי פשיעהכאשר העבריין נמצא מרוחק מהמקום ובאמצעות שלט מפעיל את הרחפן ומצמיד אליו מטען חבלה ושולח אותו ומכווין אותו ליעד מנק הראייה שלו ומבצע בעצם את הפעולה הפשוטה של לחיצה על כפתור כדי להפיל את המטען שאיתו משמיד גם את אותו הרחפן", כך אמר גורם במשטרה.

כמו כן, הוסיף: "זו תופעה שהמשטרה ערה לה ומתמודדת איתה וכראייה בת"א, שימוש ברחפן שכזה סוכל מבעוד מועד. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בניסיונות חיסול מתוחכמים ללא טביעות אצבע".

גורם אחר הוסיף כי "בדיוק כמו שבשב"ס מתמודדים עם הברחות של סמים וטלפונים ניידים לתוך כותלי בתי הסוהר באמצעות רחפנים, כך מתמודדת המשטרה עם השימוש ברחפנים בקרב גורמי הפשיעה. ככל שהמשטרה מתחכמת יותר, כך גם הם מנסים להתחכם ולהתקדם".

הפיצוץ מחריש אוזניים אירע אמש בבניין מגורים, כאשר על פי עדויות, העבריין שהיה בדירה לצד בת זוגו, מיהרו כביכול לממד בעת הפיצוץ, זאת אחרי שהבחינו ברחפן שטס בסביבת חלון המרפסת שלהם. מיד לאחר מכן נשמע פיצוץ וחיי השניים ניצלו. נזכיר כי בוטביקה השתייך בעבר לכנופיית מסיקה בנתניה, מצוי בסכסוך עם עבריינים באזור המרכז ואין זו הפעם הראשונה שניצל מניסיונות חיסול.

כזכור, בעבר הוצמד מטען לרכבו של בוטביקה והוא נפצע באורח בינוני והשתקם. במקרה אחר הצליח לחמוק מירי שבוצע לעברו ובאירוע נוסף - מטען חבלה שהושלך על קיר ביתו, התפוצץ והסב נזק לקיר, אולם לא חדר אותו.

במשטרה מציינים כי החקירה בראשיתה ובשלב זה לא ברור עדיין האם אכן נעשה שימוש בכלי הטיס או שמא הושלך מטען חבלה לעבר הדירה.