בית משפט השלום בקריית שמונה האריך בשישה ימים נוספים את מעצרם של שני קטינים בני 16 תושבי הצפון החשודים במעורבות בעבירות סחיטה, תקיפה בנסיבות מחמירות ואונס של תושבת קצרין בשנות ה-40 לחייה. 

השניים חשודים כי היו בקשר עם הקורבן לכאורה ככל הנראה במסגרת עסקות סמים, בשלב מסוים בעקבות סכסוך בין הצדדים השניים כך עולה איימו על הקורבן אם לנער בן 14, כלאו את בנה במקלט הבניין ואז אחד הקטינים ביצע בה לטענתה אונס. כשהשניים הבינו כי פנתה למשטרה הם חזרו לביתו ודקרו אותה ברגלה לא לפני שהורו לה לפשוט את בגדיה כדי לבדוק שהיא לא שותלת מכשיר ציטוט על גופה.

במהלך החקירה עלה כי שני הקטינים מוכרים למשטרה ולסניגוריה הציבורית וכי הם חוו בעיות בחייהם ואורך חיים לא פשוט בלשון המעטה. במשטרה בודקים עתה את נסיבות הקשר בינם לבין הקורבן ומגבים את הראיות למעורבותם במעשים המיוחסים להם. בעקבות חשד לפגיעה בזכויותיו של אחד הקטינים שנעצרו פנתה הסניגוריה הציבורית למפקד המחוז הצפוני במשטרה.

המקלט שבו על פי החשד בוצע האונס בקצרין (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)
המקלט שבו על פי החשד בוצע האונס בקצרין (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)

במכתב מציין עו"ד אלעד בלעיש, מנהל מחלקת הנוער בסניגוריה הציבורית מחוז צפון כי "שוטרי תחנת המשטרה השאירו את הקטין ללון על רצפת התחנה כשהוא אזוק בידיו ורגליו." עו"ד בלאיש מציין במכתב כי מדובר בהתנהלות שנוגדת את הוראות החוק ופוגעת אנושות בזכויות קטין בסיסיות. 

"לא יעלה על הדעת שקטין יאלץ לישון על רצפת החדר, ללא מזרון, ללא מיטה, ללא תנאים בסיסיים, תוך שהוא כבול באזיקי ידיים ורגליים. התנהלות זו מלמדת על זלזול בזכויות חשודים, ובפרט חשודים קטינים".