פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמוד אגבאריה בן ה-28, תושב הכפר מועאוויה, בגין רצח כמאל מחאמיד ז״ל. בנוסף, הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בתום חקירה מעמיקה: פוענח רצח כמאל מחאמיד מאום אל פאחם

הקלטת השיחה של בנו של הקורבן למוקד המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

מכתב האישום עולה כי אגבאריה הגיע בתחילת חודש אפריל יחד עם אדם נוסף בסמוך לביתו של מחאמיד וקרא לבנו. לשמע קריאותיו יצאו מחאמיד ובן משפחה נוסף מהבית ופגשו את אגבאריה שאמר להם כי מחפש את בנו משום שלפני מספר שנים קנה ממנו אקדח שהיה תקול. מחאמיד טען כי הם אינם קשורים למכירה ועליו לפנות ישירות לבן.

יממה לאחר מכן, הנאשם פגש את בנו של המנוח בביתו בנוף הגליל וטען שהאקדח תקול ולכן דרש את כספו בחזרה. בנו של מחאמיד הכחיש ובעקבות כך פרץ עימות פיזי בינהם, במהלכו איים אגבאריה לפגוע בבני משפחתו של כמאל ולהרוג אותם. עוד עלה מכתב האישום כי לאחר העימות, גמלה בליבו של אגבאריה ההחלטה לפגוע בכאמל ולגרום למותו.

זירת הרצח של כמאל מחאמיד באום אל פחם (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח של כמאל מחאמיד באום אל פחם (צילום: דוברות המשטרה)

לשם כך, הצטיין מחמוד וחשוד נוסף באקדח וזייפו את את לוחית הזיהוי של רכב. לאחר מכן, שוחח עם מחאמיד וסיכם להיפגש עימו בסמוך לביתו באום אל פחם. כמאל המתין לבואו מחוץ לביתו, וכשהגיעו אגבאריה והחשוד הנוסף, כך על פי כתב האישום, אל סמוך לבית, הם עצרו את הרכב במרחק קצר ממחאמיד ומבעד לחלון הנוסע האחורי ירו בצוותא לעברו ונמלטו מהמקום. חמישה מהקליעים פגעו במחאמיד, שאותר כשהוא  שרוע על הרצפה בכניסה לביתו ובתום ניסיונות החייאה נקבע מותו.