בית המשפט המחוזי מרכז לוד דחה היום (ראשון) את הערעור שהגיש אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר שמתמודד כעת פעם נוספת על ראשות הלשכה, בפרשת המעברים. לאחר גזר הדין הבהיר נוה כי "אני וסיעת לשכה אחת בראשותי ממשיכים בהתמודד עם ראשות הלשכה, הבחירות יוכרעו רק בהליך דמוקרטי ולא בתעלולים משפטיים". 

בעקבות הפסיקה הופנו שאלות רבות לוועדת הבחירות בנוגע לכשרות מועמדותו של נוה, ובוועדה מיהרו להבהיר כי בשלב זה לא ניתן לקיים דיון בשאלת הקלון.

בוועדה הסבירו כי "כלל 11 א לכללי לשכת עורכי הדין (בחירות למוסדות הלשכה), התשמ״ב 1982, קובע כי 'מי שהורשע בפסק דין חלוט בבית משפט…תקבע ועדת הבחירות אם יש עם העבירה שבה הורשע המועמד, בנסיבות העניין, משום קלון'. מבחינה עובדתית, טרם ניתן פסק דין חלוט בענייננו של נווה". 

עוד ציינו בתשובת הוועדה כי "פסק דין חלוט הוא פסק דין שלא ניתן לערער עליו ושכל ההליכים לגביו הסתיימו. קרי, שחלף המועד להגשת ערעור או בקשת רשות ערעור לגביו (45 ימים בהליך פלילי). מצב זה טרם אירע מבחינה עובדתית ולכן, לא ניתן לקיים דיון בשאלת הקלון שבהרשעה מבלי שקיים פסק דין חלוט. זהו לשון הכלל וסמכותה של וועדת הבחירות לקיים דיון בקלון הוא תלוי בקיומו של פסק דין חלוט".

ממאבק הגלימות נמסר בהתייחס לאמירותיו של עו"ד אפי נווה בצאתו ממתן פסק הדין בביהמ"ש המחוזי: "מי שרוצה שמדינת ישראל תהיה מדינת חוק, ונבחרי הציבור יוקיעו שחיתות, לא יכול להצביע עבור יו"ר לשכה שהורשע במרמה. אנו מצרים שעו"ד נווה ממשיך לפגוע בתדמית עורכי הדין ונפעל לכך שתהיה תשובה מוחצת בקלפי כנגדו".