כוחות גדולים של שוטרי המחוז הצפוני לוחמי מג"ב פשטו הבוקר (שני) על מספר יעדים בעיר נצרת ובכעביה טבאש ועצרו 16 מחברי כנופיית הפשע בכרי, שבמסגרת המאבק מול משפחת חרירי נרצחו 21 בני אדם, כשהאחרון הוא פארס מסעדה בן ה-29. שמה של הכנופייה נקשר בפעילות עבריינים באזור צפון הארץ, כשהיא פועלת בין היתר בגביית דמי חסות, סחיטה ומקרי רצח אכזריים.

20 קורבנות ב-20 חודשים: תולדות הסכסוך בין ארגוני הפשע בכרי וחרירי

במסגרת הפעילות, מאות שוטרי המחוז הצפוני, לוחמי מג"ב, יס"מ וכלבנים פשטו על מספר יעדים, ביניהם פנטהאוז בעיר נצרת וכן מקומות מסתור נוספים בכפר כעביה. במהלך המבצע, נתפסו אופנועים, רכבים, זהב בכמות גדולה, המחאות וכסף מזומן בסכום של למעלה ממיליון שקלים, שעל פי החשד התקבלו כחלק מפעילות פלילית וסחיטה. בנוסף, נתפס אקדח איירסופט ומכשיר קשר.

תכשיטים ומצלמות אבטחה שנתפסו בפשיטה של המשטרה על כנופיית בכרי (צילום: דוברות המשטרה)
תכשיטים ומצלמות אבטחה שנתפסו בפשיטה של המשטרה על כנופיית בכרי (צילום: דוברות המשטרה)

תחמושת ופלאפונים שנתפסו בפשיטה של המשטרה על כנופיית בכרי (צילום: דוברות המשטרה)
תחמושת ופלאפונים שנתפסו בפשיטה של המשטרה על כנופיית בכרי (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, פורקו תשתיות שנבנו בניגוד לחוק בשטחים ציבוריים, חומות, שערים ומצלמות ששימשו את העבריינים לצרכים שונים, בין היתר, לצפייה על המרחב הציבורי לצורך איסוך מידע והתגוננות. החשודים יובאו בהמשך היום לבית המשפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. 

כאמור, במסגרת הסכסוך עם משפחת חרירי, נרצחו 21 בני אדם תוך שנה ושמונה חודשים. הסכסוך בין משפחות חרירי ובכרי הוליד גם חיסול מתוחכם שתועד במצלמות האבטחה, שעה שחמישה מתנקשים הגיעו לבית משפחת סעדי בנצרת, ולעיני אם המשפחה חיסלו את שני בניה, חאלד ועלי, כשירו לעברם מטווח אפס. עוד באותו היום חוסל באום אל פחם עמאם אבו זרקא מערערה, ומספר שבועות לאחר מכן נורה למוות רואיד עואיסי, בנו של סגן ראש עיריית נצרת, מוחמד עואיסי. 

כזכור, פארס מסעדה בן ה-29, הוא הנרצח האחרון במסגרת הסכסוך בין המשפחות. מסעדה נרצח מוקדם יותר החודש, כשאדם נוסף שהיה עמו נפצע.