החשד להתעללות באילת: ההורים לפעוטות בגן בניהולה של אילנה קובר, החשודה בעשרות מקרים של התעללות, זועמים על התנהלותה ומתקשים לעכל האירועים הקשים. בבית משפט השלום בעיר הוארך היום (שני) מעצרה של קובר עד לתאריך 1.6.23. 

הוארך מעצר הגננת מאילת: "יש שקי תפו"א שהורמו בצורה עדינה יותר מהתינוקות"

בתאל עמוס, אם לשני ילדים בגן, סיפרה ל"מעריב": אני ועוד אמא דיברנו מחוץ לגן, והיא סיפרה שראתה דברים. האזנו שבוע מחוץ לדלת בגן, הקלטנו הכל, שמענו דברים מאוד קשים. לפני שבועיים היא הרימה ידיים על אחת הילדות - היו צרחות ובכי, באותו רגע ישר הבנתי שמדובר באלימות".

על האלימות הקשה שחווה בנה היא מספרת: "הילד שלי בן 3, כל פעם הוא אמר שהוא לא רוצה ללכת לגן הזה. תמיד חששתי אבל לא האמנתי. הדיבור שלו נהיה דל מהפחד. הוא חזר לטיטולים. הוא כל פעם בוכה שאין אור, כנראה הכניסו אותם לחדר חושך. איך אפשר להרים עליהם יד? איך אפשר להתעלל בחסרי ישע? האמנתי בגן הזה. אני בתור אמא מותשת. כואב לי מאוד בתור שלא עצרתי את זה לפני שזה קרה. אני מקווה שבממשלה יתייחסו לנושא ברצינות, חייבים לעצור את ההתעללויות".

ירדן רוזנטל, אב לילד בגן, סיפר: "אשתי התחילה להגיד שמשהו לא מסתדר לה בשינה של הילד, לא חשבנו שמדובר באירוע כזה חמור. לפני כחודש אשתי הוציאה אותו מהגן והוא אמר לה, 'אמא. הגננת צבטה אותי והכניסה אותי לחדר חושך'. בתור אבא עד שאין לך ילד אתה לא מבין. כשנולד לי ילד הבנתי לאיזה עוצמות יכולה להגיע אהבה. אלה התחושות הכי קשות שיש. יש תחושת אשמה, אתה כועס על עצמך שלא יכלת לעצור. מרגיש כעס על הגננת שבטחת בה. הדבר הכי בסיסי זה הביטחון של הילד ובפועל הסכנה הגיעה מהצוות שאמור להגן על הילד. התמונות מאוד מטרידות את חוקרי המשטרה שדיברו איתנו, אמרו לנו שאנחנו צריכים להגיד תודה שהילדים חזרו הביתה בחיים. אנחנו לא נעזוב עד שהצדק יצא לאור והיא תיענש במלוא החומרה".

מעורכי הדין ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו אשר מייצגים את ההורים נמסר: "מדובר בשורת אירועים ומקרים אשר עולים לכדי חשדות חמורים כנגד מנהלת הפעוטון וצוותה. התמונה אשר עולה, מציגה אלימות מזעזעת כלפי פעוטות חסרי ישע, ולא בכדי, התבטא בית המשפט הנכבד כפי שהתבטא בהחלטתו להסיר את צו איסור הפרסום משמה של החשודה העיקרית בתיק. נקווה שבסופו של יום ייצא הצדק לאור והחשודות בתיק יתנו את דינן".

עורכי הדין ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו (צילום: צילום פרטי)
עורכי הדין ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו (צילום: צילום פרטי)