השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיש היום (שני) תביעה נגד פעיל ה-BDS גלעד שדה בחצי מיליון שקלים, על טענותיו כי כאשר היה נער נשלח על ידי בן גביר לפרוץ לבסיס של האו"ם בירושלים, ולנקב את צמיגי רכבי האו"ם במקום. זאת במטרה ליצור פרובוקציה שתוביל לתקרית בינלאומית. את הדברים אמר שדה בריאיון למגזין הניו יורקר בחודש פברואר האחרון, ואף חזר עליהם בחשבון הטוויטר שלו.

השר בן גביר תובע מאות אלפי שקלים מיעלון: "פרסומים שקריים"
"שקרים והכפשות": בן גביר תבע את גלאון - וזה הסכום שהוא דורש

בכתב התביעה נטען כלפי שדה כי "מקטנותו הפך הנתבע לפעיל אלים וקיצוני במיוחד, ברצונו להוכיח כי הוא יהודי נאמן לדרכו. הדבר התבטא בכך שהיה פועל באלימות פיזית ומילולית קשה כלפי ערבים, מתרברב בכל הזדמנות כי הוא בנו של טירן פולק אשר הינו 'אימת הערבים', ואף נהג באלימות כלפי יהודים שאינם אוחזים בדעותיו הקיצוניות (גם אנשי ימין). בנוסף, היה הנתבע תוקף שוטרים, שורף רכבים, זורק אבנים, מנקב צמיגים, ומבצע עבירות רכוש אף ללא קשר לפעילות ימנית".

עוד נטען על ידי בן גביר כי בהיותו בן 19, התחתן שדה עם נערה בת 16, הביא איתה שני ילדים, ולאחר גירושיהם ברח לחו"ל מבלי לשלם מזונות. "במהלך שהותו בחו"ל, לפתע, הפך הנתבע את עורו והחל לאמץ עמדות שמאל קיצוניות, בפעולות נגד מדינת ישראל ותחת ארגונים הפועלים נגד המדינה. הנתבע שם לו למטרה לפגוע בדמויות מרכזיות מהצד הימני-פוליטי של המפה. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בסיפורים הכוזבים וההזויים שכתב בפרסומים הנדונים בתובענה דנן".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בעקבות הגשת התביעה כי "גלעד שדה הוא אדם ששם לעצמו למטרה להוציא את דיבתה של מדינת ישראל בעולם, ובפרט את דיבתם של אנשי ימין. נגמרו הימים שבשמאל הקיצוני ובתנועת ה-BDS מוציאים את דיבתה של ישראל ולא משלמים על כך. לשקרים המופרכים ולהכפשות שמפיץ האדם הקיצוני והמסוכן הזה נגדי - יהיה בעזרת השם מחיר בבית המשפט".