יונתן סימונדייב מאור עקיבא, אסיר המרצה עונש מאסר בגין עבירת הצתת רכב במסגרת סכסוך עם חבריו לשעבר צפוי להשתחרר בימים הקרובים מהכלא. בחודשים האחרונים יונתן, יחד עם אחיו סימנדו (סומה) סימונדייב, ביססו את מעמדם בעולם הפשע והצטרפו לקואליציות בכלא איילון יחד עם גורמים בכירים בעולם התחתון. לאחרונה, האחים הועברו למאסר בכלא השרון בעקבות עתירה שהגיש עורך דינם.

בשנה שעברה נפל אסון על המשפחה, כאשר אחיהם אלון סימונדייב נרצח ברחוב. המקרה אירע בזמן שאלמונים הגיעו רכובים על אופנוע וירו בו מטווח קצר. תיק הרצח לא פוענח עד כה על ידי המשטרה וכעת החשש ברחובות אור עקיבא הוא מה יקרה כאשר האחים ישתחררו מהכלא. 

האח הגדול, סימנדו סימונדייב, נחשב בעיני רבים לעבריין אלים ומסוכן. לאחרונה הוא חיזק את הקשרים עם משפחת פשע מהמגזר הערבי שפועלת באזור השפלה. לפי גורמים במשטרה, הוא סומן כמנהיג של המשפחה וההערכה היא כי הוא סומן כיעד של ימ"ר חוף.

סימנדו צפוי להשתחרר בחודשים הקרובים לאחר שריצה 4.5 שנות מאסר, לאחר שנתפס ברכבו עם לבנת חבלה, אקדח ותחמושת. תוך כדי מאסרו, מאחורי כותלי בתי הסוהר, גורם המעורה בפרטים אף העיד כי הוא המשיך בפעילות העבריינית גם בתוך הכלא. במשך תקופות ארוכות הוא הועבר מהפרדה להפרדה ויצר סכסוכים רבים בכלא.

סימנדו הדגיש בשיחות עם מקורביו כי הוא לא צפוי לעזוב את עולם הפשע גם אחרי שישתחרר. אחד ממקורביו אמר כי הוא ביסס מאוד את המעמד שלו בבית הכלא, "הוא הבין את מקומו בעולם הפשיעה".

סימנדו סימונדייב (צילום: פרטי)
סימנדו סימונדייב (צילום: פרטי)

האח האמצעי, יונתן סימונדייב, שכאמור צפוי להשתחרר בימים הקרובים, מתהדר בחודשים האחרונים ביחסיו הטובים עם עוד עבריינים מסוכנים בעולם התחתון, בהם ראש ארגון פשע מוכר באזור הדרום. לפי עדויות מקורביו, יונתן עבר בין מספר בתי סוהר בחודשיים האחרונים "בתנאים לא תנאים", ואף הסתבך במספר תקריות במהלך ריצוי עונשו.

באחת התקריות הוא תקף את אדוארד קצ'ורה, שהואשם ברצח בנסיבות מחמירות של הנערה ליטל יעל מלניק ז"ל. המקרה אירע בשנת 2021, כאשר סימונדייב, יחד עם שני עצירים נוספים היכו את אדוארד במרתף המעצר של היכל המשפט בחיפה.

יונתן סימנדוייב (צילום: צילום פרטי)
יונתן סימנדוייב (צילום: צילום פרטי)

לפי מידע שהגיע ל"מעריב", יונתן ניהל מערכת יחסים עם בחורה מחוץ לכלא, אך זה לא עבר חלק לכולם. לפי מקורביו לאחרונה הוא נקלע לעימות עם עבריין אחר מחוץ לכלא, עימות שהסלים על ידי עבריינים המקושרים לקואליציה מדרום לצפון אליה הצטרף יונתן, כאשר הם הטמינו רימון בכניסה לביתו של אותו עבריין. יחד עם זאת, הוא אמר בשיחות עם מקורביו כי הוא לא מחפש להסתבך בחוץ, ושהחיים בעולם הפשע לא משתלמים. 

כאמור, החשש העיקרי הוא כיצד האחים יתנהגו מחוץ לכלא והאם ינסו לנקום את רצח אחיהם. בהקשר זה אמר גורם שמקורב לאחים: "כל היופי וההבנה בסופו של יום נמצא בעיני המתבוננים. אי אפשר לצפות מה יקרה בעתיד. בשלב זה לא מתוכננת נקמה אך מה שמתחיל אף פעם לא עוצר וגם אם יתחיל זה לא יעצר".