עו"ד ברק כהן ביקש מבית משפט המחוזי בבאר שבע להשתחרר מייצוג של יצחק ממן, הנאשם באונס קטינה יחד עם ארבעה נאשמים אחרים. הרקע הרשמי לבקשתו של כהן הינו רפואי, אך במהלך הדיון כהן הזכיר גם את העובדה שהסנגור הנוסף של הנאשם, עו"ד גיל נמיר, מתמודד ברשימה של עו"ד אפי נוה בבחירות ללשכת עורכי הדין.

בדיון שהתקיים אמש, כהן שיתף כי "כתוצאה מתמהיל" של דברים שלקח על עצמו והעצימו את הלחץ הנפשי עליו "בצורה שחצתה קו", הוא עבר התקף לב. כהן אמר כי לאחרונה הוא חווה את אותו הלחץ בשבועיים האחרונים.

"מרגע שאפי נוה הכריז על רצונו לחזור לחיים הציבוריים, שמתי בצד הכל וחזרתי לעסוק רק במאמץ שלא ייקח שום חלק בחיים המשותפים-משפטיים. המחויבות הזו היא לא כמו לנהל תיק. כל מה שמעניין אותי כרגע זה רק למנוע את חזרתו", אמר כהן.

כהן הוסיף: " את בא כוחו הנוסף של הנאשם (עו"ד גיל נמיר, א"ב) הכרתי כשהלכנו להפגין יחד נגד אפי נווה, עכשיו מכריז אפי נווה על מועמדותו ומי שברשימה שלו זה ב"כ הנאשם הנוסף, מר נמיר. אני לא מסוגל להיות פה ולנהל את התיק הזה".

עוד אמר כהן: "אני נדרש מזווית הראייה של התיק הספציפי, אני צריך להיות מעורב במתן ההגנה הטובה ביותר לנאשם שאני מייצג, השירות הזה כולל את האפשרות שלי לחקור מתלוננת בתיק מורכב שצריך לשכנע יחסים בהסכמה או נימוקים אחרים המובילים לזיכוי, היכולת שלי בתנאים האלה של לחץ נפשי שאני מצוי בו, לא אפשרי".

לדברי כהן, "כרגע אין פה חקירה נגדית, במצב זה שאני מנמק ואין חקירה נגדית אני עולה לסף רגישות גבוה. בחקירה נגדית אני צריך להיות רגיש לכל פרט, לאמת כל אמירה בהודעה. אני לא כשיר לבצע את זה עכשיו, בטח ובטח שלא במצב הזה". כהן הדגיש כי הוא לא קיבל כסף על ייצוגו עד כה ואין לו דרישות כספיות מממן. "אני רק רוצה שלוות נפש, ללכת", אמר כהן.

עו"ד גיל נמיר הגיב לדברים של כהן: "הרצון של חברי להתפטר מייצוג לא תואם עמי ואני מוכה בהלם מוחלט. זאת סיטואציה שקשה לי לבלוע כי יש לי חובת נאמנות, לא לאפי נווה ולא לחברי – אלא ללקוח".

עו"ד ברק כהן מסר למעריב בתגובה: " אכן, ביקשתי להשתחרר מייצוג, שכן בעת הזאת כל כולי מוקדש למאבק נגד חזרת העבריין אפי נוה ללשכת עורכי הדין. אין בכוחי גם לייצג באופן מיטבי וגם להיאבק נגד אפי נוה, והדבר עלול לסכן את בריאותי".

"על מנת שלא אחצה קווי עומס אנרגטיים באופן מסכן בריאות, ביקשתי להשתחרר מייצוג. אמנם עו"ד גיל נמיר צריך להתבייש על חברותו ברשימה של העבריין נוה, אף הטענה שביקשתי להשתחרר מייצוג מן הטעם הזה שקרית", מסר כהן.

עו"ד גיל נמיר מסר למעריב בתגובה: " עו״ד ברק כהן ביקש להשתחרר מהמשך הייצוג בתיק בשל מצב בריאותו הלקוי. עו״ד כהן הינו עורך דין מצוין והייתה זו לי זכות גדולה לעבוד לצידו. אני מאחל לעו״ד כהן רפואה שלמה ומהירה".