בית המשפט העליון הפך היום (שלישי) את הפסיקה בתביעת הדיבה של שר התרבות מיקי זוהר נגד ארגון שכינה אותו "חייל בארגון הפשע של נתניהו", וקבע כי עמותת "חוזה חדש" לא תשלם פיצויים לשר. 

את התביעה בסך 140 אלף שקלים הגיש זוהר ב-2021, לאחר חילופי דברים עם הארגון בטוויטר. זוהר השווה את המפגינים בבלפור לתומכי הנשיא האמריקאי לשעבר דונלד טראמפ, שהתנפלו על הקונגרס בינואר באותה שנה. בתגובה, מסרה העמותה כי זוהר הוא "חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו, שלא מפסיק להסית ולשקר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

השופט נועם סולברג כתב בפסיקתו כי האדם הממוצע לא יבין את דברי הארגון כפשוטם, כלומר כקביעת עובדה, אלא כלשון ציורית במסגרת ביקורת חריפה. "תוכן הפרסום וההקשר מטים שניהם אל המסקנה שלפיה אדם מן היישוב, המעורב בדעת עם הבריות, היה מבין שתגובת העמותה אינה מעבירה את המסר העובדתי שמקופל בפשט הלשון, כי אם מבקשת להביע דעה שלילית על אודות זוהר, באמצעות דימוי והפלגה למחוזות הגוזמה וההפרזה".

"הפרסום שעל הפרק אינו עדין, לשון המעטה. יש להצר על הצגתם של ביטויים סרי טעם ומוקצנים מעין אלה בשיח הציבורי. רחוק אני גם מלזלזל בתחושות הכעס והעלבון שככל הנראה התעוררו אצל זוהר, לשמע תגובתה של העמותה", סיכם סולברג. "עיסוק זה בצורתם של ביטויים ובדרכי התנסחות חורג מתפקידו של בית המשפט, ואף לא עבורו נתקן חוק איסור לשון הרע. התנסחות בוטה וחריפה כשלעצמה, אין בה כדי להצדיק את מתן הסעד שהתבקש בתביעה".

שופטי העליון אלכס שטיין והשופטת יעל וילנר הצטרפו לחוות דעתו של השופט סולברג, והערעור התקבל.