בית המשפט הצבאי גזר היום (רביעי) את דינם של יחיא מרעי ויוסף עאצי, אשר הורשעו על פי הודאתם, בעבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), בגין רצח ויצ'סלב גולב ז"ל באפריל 2022 בפיגוע ירי באריאל

בנוסף, הורשעו הנאשמים בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה בגין ניסיון לגרום למותה של ארוסתו של המנוח, אשר הגן עליה בגופו ובכך ניצלו חייה. כמו כן הורשעו הנאשמים בעבירות של סחר בציוד מלחמתי ובעבירה של שיבוש הליכי משפט. 

תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. צילום: דובר צה"ל

הנאשמים הורשעו בכך שתכננו לבצע יחד פיגוע ירי. במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע, רכשו כלי נשק מאולתרים, סרקו את האזור בו תכננו לבצע את הפיגוע, חיכו לזמן בו כוחות הביטחון לא יהיו נוכחים במקום, ולכך ששני המאבטחים (המנוח ונפגעת העבירה) יימצאו יחד בעמדת השמירה.

בהמשך, נסעו הנאשמים לעבר עמדת השמירה, וכאשר הבחינו במנוח ובנפגעת העבירה, החלו לירות לעברם. הנאשמים המשיכו בירי עד שנתקלו במעצור בנשקם, ונמלטו. בכך, גרמו הנאשמים למותו של המנוח ולפציעתה של נפגעת העבירה, ארוסתו. 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, גזר בית המשפט הצבאי על כל אחד מהנאשמים עונש של מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר. בנוסף, נקבע שהנאשמים ישלמו פיצויים לנפגעת העבירה ולמשפחת המנוח בסך כולל של 3 מיליון ש"ח.