בטקס משמח במעמד כבוד נשיאת בתי המשפט, השופטת אסתר חיות, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח"כ יריב לוין, ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון, השופט ניר מושרי לב-טוב ח"כ ומכובדים נוספים.

בית משפט השלום בקצרין החל לקבל קהל במשכנו החדש החל מיום ג', 23 במאי 2023, ברחוב האמנים, קצרין. בית המשפט שוכן בקומה הראשונה של המבנה המשתרע על שטח של כ-270 מ"ר וכולל אולם, לשכה ומזכירות לקבלת קהל. בראש בית המשפט מכהן סגן נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון, השופט מורן מרגלית, ולצדו המזכיר הראשי מר אריה עידו, אשר ירכז את המערך האדמיניסטרטיבי של בית המשפט. בבית המשפט יתנהלו הליכים אזרחיים ותביעות קטנות בפני השופט רונן פיין והוא יעניק שירות לציבור התושבים באזור. המבנה נגיש לאנשים עם מוגבלויות ומונגש טכנולוגית. המבנה תוכנן על ידי משרד אדריכלים "א.ג אדריכלות ועיצוב".

סיום הקמת מבנה קרית הממשלה בקצרין וחנוכת בית משפט השלום בקצרין מהווים סמל סטטוס לריבונות ישראלית ברמת הגולן. בית המשפט עתיד לתת שירות לתושבי קצרין, הגולן והאזור כולו. קצרין מהווה אבן שואבת ומרכז אזורי משמעותי לאשכול גליל מזרחי ועתידה להיות העיר הגדולה במחוז.

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין, מסר: "אני מבקש להודות לכבוד נשיאת בית המפשט העליון, השופטת אסתר חיות ולסגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח"כ יריב לוין על המעמד המרגש שבו אנחנו חונכים היום את בית המשפט החדש בקצרין. זהו סמל סטטוס לאזור ומנוע צמיחה התיישבותי. אבקש לצטט את ראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי אשר מהווה עבורי מקור להשראה וחיקוי: אם טובה או רעה, אם קלה או קשה, אם זולה או יקרה  - זוהי ארצי".