טענות קשות בנגב: דיון שנערך במשך למעלה מארבע שעות בסוגית פלישת בדואים לקרקע בבעלות יהודית פרטית סמוך לנגב, הסתיים אתמול בחוסר החלטה של בית המשפט. במסגרת העתירה שהגיש ארגון "רגבים", דרשו לנקוט בהליכי אכיפה כנגד הפולשים. והי עתירה שניה בנדון, כאשר העתירה הראשונה שהוגשה ב 2012 נמחקה בשל התחייבות המדינה לבלום את המשך הפלישה לחלקה, לפתח מתחם עבור הפולשים בדרום רהט ולהעביר אליו את הפולשים עם סיום עבודות הפיתוח בתוך כשש שנים. 

"בכביש 40 כל יום יוצאים למלחמה": האזהרה הדרמטית בנוגע לדרך המסוכנת
הפשע משתולל בדרום: תושבים בעדויות קשות על מכת פריצות וגניבות שלא נגמרת

לטענת הארגון, בפועל, נמשכו העבודות למעלה מעשור במהלכם אפשרה המדינה למאות משפחות נוספות לפלוש לחלקה הפרטית. כעת לקראת סיום העבודות מתברר כי המדינה בכלל מייעדת את מרבית החלקות ברהט לבני השבט שפלשו לאדמות המדינה בסמוך לחלקה הפרטית ובהיעדר חלופת מגורים לפולשי החלקה הפרטית מסרבת המדינה לנקוט נגדם הליכי אכיפה. 

תיעוד פריצה לחווה בדרום

עו״ד עמיר פישר המייצג את העותרים טען כי המדינה הפרה את התחייבותה לעותרים ולבית המשפט, גרמה להתרחבות הפלישה וכעת למעשה ״הרימה ידיים״ מול הבעיה כשבאופן מעשי מדובר בהפקעת זכויותיהם הקנייניות של הבעלים בניגוד לדין וללא תמורה. 

"המדינה הודתה היום בבית המשפט כי תכנית ההסדרה שהציגה לביהמ״ש לפני כעשור והובילה למחיקת העתירה, הייתה מצג שווא" אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, ומוסיף: "לא רק שהמדינה לא הסדירה את פינוי הפולשים, היא גם לא הרסה בניה חדשה כפי שהתחייבה וכך הגענו למצב בו מ- 150 משפחות, יש כעת על הקרקע הפרטית 550 משפחות, ללא כל אופק להסדרה".