צעיר המתגורר בבנימין קיבל לפני כשבוע צו מינהלי נגדו שנחתם למעלה מחודש לפני שנמסר לידיו. הצו המינהלי אוסר על הצעיר לצאת מהיישוב בו מתגורר אביו ואוסר עליו ליצור קשר עם 27 אנשים שונים. בצו נכתב כי הוא מוצא לאחר עיון ב"חומר מודיעיני מהימן ואיכותי המצביע על מעורבותו האישית" של הצעיר "בקשר לפעילות בלתי חוקית ואלימה המסכנת חיים ורכוש, לרבות אלו של תושבי יהודה ושומרון".

האלוף יהודה פוקס חתם על הצו "לאחר ששוכנע כי טעמים ביטחוניים כבדי משקל מחייבים זאת וכי הדבר נחוץ והכרחי, בשל טעמי ביטחון החלטיים, לשם שמירה על ביטחון האזור ועל הסדר הציבורי מפני האסון הכבד והמשמעותי הטמון בפעילתו האסורה" של הצעיר. תמצית המידע המודיעיני שהביא להוצאת הצו היא כי הצעיר הינו "תושב בית אל המרבה לשהות ביצהר בשנים האחרונות. הנדון מוכר כנמי שנמנה על קבוצת פעילים אלימים וקיצוניים מזה מספר שנים ומוכר כי מעורב בפעילות אלימה כנגד פלסטינים ורכושם ביו"ש ועל כן מהווה סכנה לביטחון האזור".

הצו נגד הצעיר נחתם על ידי האלוף יהודה פוקס בתאריך 18.4, אך למרות מסוכנותו הרבה של הצעיר והחשש מפני אסון כבד ומשמעותי בשל פעילותו, הצו נמסר לידי הצעיר רק בתאריך 24.5. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הצעיר פנה לאלוף פוקס ודרש ממנו לבטל את הצו לאלתר היות שהצעיר אינו מהווה כל איום: "ביום 24 לחודש קיבל מרשי שבנדון הודעה על כוונתך להוציא כנגדו צו הגבלה מנהלי ובו הגבלות חמורות לרבות מעצר יישוב בבית אל".

"ההתראה שקיבל מרשי חתומה מיום 18 באפריל, 5 שבועות בטרם קיבל מרשי את ההתראה לידיו. די בכך כדי להבין שאין כל צורך בטחוני קונקרטי במגבלות החמורות שהוטלו עליו. צווי הגבלה מנהליים בבסיסם הינם בבחינת הכרח בל יגונה לשמירה ממשית על חיי אדם נוכח איומים קונקרטיים וממשיים", כתב קידר. 

עו"ד קידר תקף: "התחושה היא כי האלוף חותם על צווי הגבלה בצורה סיטונאית והם 'שוכבים' במגירה של המשטרה אשר בוחרת מצדה מתי ואיך לעשות בהם שימוש. מרשי מכחיש מכל וכל את הטענות בדבר מעורבותו "בפעילות בלתי חוקית ואלימה המסכנת חיי אדם ורכוש" כלשון ההודעה שקיבל. מבוקש בזאת לבחון את הדברים בשנית ולחזור מהכוונה לבטל את הצו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעניינו של מר שרגא נחתמה במהלך חודש אפריל הודעה על כוונת מפקד פיקוד המרכז להוציא צו הגבלה ופיקוח. ההודעה נחתמה בהתאם למידע מודיעיני ולחוות דעת של גורמי הביטחון. ההודעה הועברה למשטרת ישראל לשם מסירתה. לאחר ניסיונות חוזרים לאיתורו שלא צלחו נמסרה ההודעה על ידי משטרת ישראל ביום 24 במאי 2023".