גיא פלג התייחס היום (שלישי) להחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לזכות בן מיעוטים שנאשם באונס ניצולת שואה בת 82 מהצפון. פלג טען כי "אפשר להתווכח על ההרשעה, אבל הבעיה היא שהכל אצלנו פוליטי". 

גיא פלג: "לנתניהו יש מומחיות גדולות שאי אפשר לזלזל בהן"

"אתמול שיתפתי את הצופים בתחושות שלי על כך שיותר ויותר דיונים משפטיים נשאבים לזירה הפוליטית", אמר פלג בפתח דבריו. "נתתי דוגמאות מהימים האחרונים, כמו פסק הדין בעניין הנאשם באונס הקשישה בצפון. כמעט אותו הרכב שזיכה אותו זיכה גם את זדורוב".

לדברי פלג, "היו שחטפו את פסק הדין המזכה ומצאו ביסוס לטענות שקריות כאילו הפרקליטות תופרת תיקים, וכשמתגלה תפירת התיק - מתבצרת בעמדתה. כך קיבלו מי שקיבלו את הזיכוי של זדורוב שנסמך על ניתוח קפדני של ראיות. והנה, אותו ראש הרכב שופטים עמד אתמול מאחורי פסק הדין שזיכה אנס שריצה עונש מאסר ממושך, ובתקופת הפיקוח שלו כעבריין מין הוגש נגדו כתב אישום בטענה שאנס שוב אישה מבוגרת".

"בין היתר אמר שר המשפטים שבתי המשפט שלנו לא פעם מגינים על אנסים והנה מצאו לכך ביסוס. הנה עבריין מין, אנס, שמואשם בכך שאנס קשישה יהודייה, האנס הוא בן מיעוטים, והנה כי כן 'הוכחה לכך שחייבים רפורמה בבתי המשפט', הוסיף פלג. "כל הדיון מרחף מעל הראיות, מעל העובדות. אפשר להתווכח על ההרשעה, אבל הבעיה היא שהכול אצלנו פוליטי, הכול אצלנו אג'נדה".