הצהרת תובע הוגשה היום (רביעי) נגד דניס מוקין, אשר חשוד ברצח דיאר עומרי בגלבוע, בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום כבר בימים הקרובים.

רבש"צ גן נר על הקטטה הקטלנית בכביש: "היורה היה מבוהל ומבולבל עם חולצה קרועה"
אביו של הצעיר שנרצח בקטטה בכביש בגן נר: "התיעוד מראה שהבן אדם רצה להרוג"

בחודש שעבר, עורך הדין יובל זמר, אשר מייצג את החשוד, העביר ביקורת על התנהלות המשטרה, ואמר כי לאחר שהחשוד טען כי ניסו לחטוף את נשקו, המשטרה לא בדקה את טענתו כראוי. בנוסף, לדברי עורך הדין, הנקודה בה התרחש האירוע היא בשביל שמוביל ליישוב גן נר, והגעת הקורבן לשם הייתה מכוונת. הוא טוען כי החשוד ירה שלושה כדורים באוויר, ולמרות זאת, הקורבן ניסה לחטוף את נשקו ותקף אותו.

עורך הדין טען כי למעט פעם אחת, החשוד לא נחקר עדיין, ותהה מדוע לא חוקרים אותו. הוא חזר על כך שהחשוד, אותו הוא מייצג, ירה באוויר בשתי סיטואציות שונות, ולכן הפעולה נעשתה מתוך הגנה עצמית. הוא טען כי אדם אשר מתכוון לרצוח לא מבצע יריות אזהרה. כמו כן, לדברי עורך הדין, הירי בוצע לחלק גופו התחתון של המנוח לאחר ניסיון חטיפת הנשק. 

כזכור,  דיאר עומרי בן ה-19 מהכפר סנדלה שבגלבוע נורה למוות סמוך לכניסה ליישוב גן-נר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה כשמצבו מוגדר אנוש, שם נאלצו הרפואים לקבוע את מותו. במקביל, כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירת נסיבות האירוע, ובמהלכה נעצר חשוד בן 32, תושב גן נר, יחד עם האקדח שעל פי החשד שימש אותו.