בית המשפט החליט היום (רביעי) על שחרורו של חן זיו, החשוד המרכזי ברצח שליו אפללו ז"ל, שנהג ברכב בעת הפגיעה בו וגרם למותו. תחילה, כוונת המשטרה הייתה לבקש את עיכוב ביצוע השחרור, עקב הכוונה לערער על ההחלטה, אך לבסוף הוחלט לוותר על הצעד. 

שלושה חשודים ברצח שליו אפללו שוחררו למעצר בית
"כתובת שלא מופנית אלינו": אחותו של שליו אפללו ז"ל על הגרפיטי שרוסס בביתם

בהחלטתה טענה השופטת כי התיק אינו מתקדם והראיות אינן מתגבשות. מיד לאחר קבלת ההחלטה, התפתח עימות בין מקורביו של זיו לבין בני משפחתו של אפללו ז"ל. לאחר שמקורביו של זיו קיללו את בני משפחת אפללו, הם הוצאו מהאולם ע"י המאבטחים במקום. 

לאחר מכן, בני משפחת אפללו מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה, ועל ההתנהלות בתיק. "זה ביזיון, פשוט בושה למשטרה, לפרקליטות ולשופטת. אח שלי נרצח בדם קר, ואחרי שאתמול שחררו למעצר בית מספר חשודים, עכשיו מגיעה השופטת ומורה על שחרור הנהג. בלתי נתפס מה שקורה כאן", תקפה שלי אפללו, אחותו של שליו ז"ל. 

עו"ד יצחק איצקוביץ', סנגורו של חן זיו, מסר ל"מעריב": "הוחלט לשחרר אותו למעצר בית עד לתאריך ה-13.7. אני טענתי שהתיק הזה התחיל בקול תרועה, אבל הסתיים בקול ענות חלושה. יסודות העבירה של תכנון לרצח לא הוכחו, ולכן אנחנו נמצאים בהארכת מעצר שהיא כבר הרביעית, אתה מגיע עם אותו חשד סביר, ואין בו התעצמות, לכן בית המשפט החליט בצדק על שחרורו". 

עוד הוסיף כי "הוא מכחיש את כל הסוגיה הזאת. לא קשירת קשר לפשע, לא רצח, לא תכנון ולא כלום. הוא גם מכחיש שהוא נהג. הוא נעצר לפני תשעה בחשד למוות ברשלנות, ועכשיו הוא נעצר שוב בחשד לרצח, והם לא הצליחו להוכיח זאת, לכן החזרנו זאת לאותו המצב שהיה קודם".

זירת דריסת שליו אפללו ז''ל בתל אביב  (צילום: דוברות מד''א)
זירת דריסת שליו אפללו ז''ל בתל אביב (צילום: דוברות מד''א)

ההחלטה על שחרורו של זיו מגיעה לאחר שאתמול שוחררו שלושת החשודים הנוספים ברצח אפללו ז"ל למעצר בית. בשבוע שעבר, טען נציג המשטרה בביהמ"ש כי בן דוד, אחד החשודים ששוחררו אתמול, הוא האיש שתכנן את הרצח, ואף תיאם את המעשה עם המעורבים האחרים והביא את הוצאתו לפועל. 

אחותו של אפללו ז"ל סיפרה למעריב: "הכרנו את החשודים. המריבה התפתחה לילה לפני כשאחותי הקטנה רבה עם הדוחף. הוא זה שדחף אותו לכביש. הם הגיעו למצב של אלימות".

עוד הוסיפה כי "הם אף פעם לא הסתדרו אחד עם השני. בסוף הריב הוא אמר לה - 'אני ארצח את אחיך'. כל פעם הוא היה מתנכל לה. אחי כתב פעם לאחותי שלא תפנה אל החשוד, כי בסוף הוא מתנכל אליו". עוד טענה: "פנינו למשטרה בנושא עוד טרם הרצח. אמרנו להם שמאיימים עלינו. לא התייחסו אלינו, חשבו שאנחנו הזויים. פנינו אחרי התאונה וטענו שזו לא תאונת דרכים".