שופטת בית המשפט לנוער, טובה פרי, התפטרה לאחר שהעתיקה, לכאורה, פסק דין משופטת אחרת. בעקבות התפטרותה לא יימשך ההליך המשמעתי בעניינה. 

תחילתו של הסיפור עת מיוצגת של עו"ד ברק כהן ניהלה הליך משפטי להחזיר אליה את ביתה, אשר נלקחה בתיאום עימה למשפחת אומנה. האישה, מבקשת מקלט מאריתריאה, נאלצה למסור לאומנה את בנה, ונאבקה על השבתו לחזקתה בבית המשפט.

השופטת פרי העתיקה, לכאורה, כמעט מילה במילה את ההחלטה שדחתה את בקשתה, והאריכה בשנתיים נוספות את האומנה של בנה למרות שכלל לא דרשו כך מטעם המדינה. ההחלטה של פרי  למעשה הועתקה מהחלטה שנתנה שופטת אחרת לפני חמש שנים, ועסקה באישה המכורה לסמים.

המכתב שהועבר לעו''ד ברק כהן (צילום: צילום פרטי)
המכתב שהועבר לעו''ד ברק כהן (צילום: צילום פרטי)

בפוסט שפרסם אמש עו"ד כהן בדף הפייסבוק שלו הוא כתב: "השופטת טובה פרי - עפה הביתה: השופטת טובה פרי העתיקה פסק דין. התלוננתי נגדה, והתלונה התקבלה כמוצדקת. נציב תלונות הציבור על שופטים המליץ על הגשת קובלנה משמעתית כנגדה. השופטת העדיפה להתחפף".

במכתב שקיבל כהן נרשם מטעם לשכת שר המשפטים כי מאחר שפרי הודיעה על התפטרותה וסיום כהונתה, לא יימשך ההליך המשמעתי בעניינה.

לאחר פרסום הפרשה, מעו"ד עופר ברטל, פרקליטה של השופטת פרי, נמסר: "מדובר בתיק שבו השופטת מלווה משפחה עשר שנים ארוכות. היא מכירה את כל המורכבויות המשפחתיות בה ונפגשה עם כל הנוגעים בדבר פעמים רבות ולאורך שעות ארוכות. רק כ-10% מתוך ההחלטה אינה שלה. טעותה - שלא הזכירה מנין ציטטה ועל כך היא מצרה מאוד. יצוין כי לאחר שמיעת כל הראיות, שיקול הדעת וההחלטה הם שלה בלבד. אם תועמד לדין - תטען בו את כל טענותיה הרבות. השופטת סומכת על בית הדין שיכריע נכונה".