נעים מרגייה, אבו-נעים מרגייה, איליה מרגייה, לואי אבו ר'אגב ואבראהים שחאדה נרצחו היום (חמישי) באירוע ירי חסר תקדים ביפיע. כל הפצועים פונו ללא הכרה לבית החולים האנגלי בעיר, שם נאלצו לקבוע את מותם. המועצה המקומית הכריזה על שלושה ימי אבל ושביתה. 

באופוזיציה תקפו: "המצב יצא משליטה"; נתניהו: "נחוש להכניס את השב"כ"
תולדות הסכסוך בין ארגוני הפשע בכרי וחרירי

מחקירה ראשונית עולה כי הירי בוצע מנשק אוטומטי. כל הנרצחים היו בתוך המגרש לשטיפת מכוניות. לא ברור האם המחסלים עמדו בפתח המתחם או שהירי בוצע מרכב חולף. במשטרה מעריכים כי כל החמישה משתייכים לארגון הפשיעה של בכרי, אולם גורמים המקורבים למשפחות הנרצחים דוחים את הטענה לפיה יוחס לקורבנות קשר כזה או אחר, הם מציינים כי מדובר לפי הידוע להם בסכסוך על קרקעות בין משפחות.

חובש בכיר עאטף סאלם ופראמדיק מאור אטגדי מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. 5 פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש".

מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה על החיסול ביפיע (צילום: דוברות המשטרה)

בן גביר: "מנסים לעשות טיפול שורש בעניין"

השר בן גביר הגיע לזירת הטבח ביפיע, ומסר: "עשרות שנים של הזנחה, חוסר משילות, מתפוצצות לנו בפנים. יש כאן חוסר משילות, מערב פרוע במגזר הערבי שנמשך בכל השנים האחרונות. אנחנו עובדים קשה, יש חוסר בכח אדם במשטרה ואנחנו מנסים לעשות טיפול שורש בעניין".

עוד הוסיף כי דיבר בעבר על שני פתרונות: "משמר לאומי, בו מדובר על תקציב כדי להקים את הכוח החשוב, שלא יעזוב את המגזר הערבי, יהיה בכל זמן נתון ויתן מענה. אני מצפה שהוא יתחיל לפעול בעוד כמה חודשים ויפחית את האלימות. הדבר השני הוא שחייבים להכניס את השב"כ לטיפול בפשיעה, זה הפתרון".

איתמר בן גביר בזירת החיסול ביפיע (צילום: ללא)

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הגיע גם כן לזירה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב עם בן גביר ושבתאי והנחה לפעול מייד כדי למצוא את המרצחים ולהוביל פעולה נחושה נגד האלימות. 

 ילדה בת שלוש ואביה נפצעו באורח קשה באירוע ירי בכפר כנא

דקות קודם לכן, ילדה בת שלוש ואביה בן 30 נפצעו באורח קשה היום (חמישי) באירוע ירי בכפר כנא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם למרכז רפואי צפון (פוריה). המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר החשודים. הרקע לאירוע הינו סכסוך בין עבריינים.

מצבם של שני הפצועים שהגיעו למרכז רפואי צפון (פוריה) כתוצאה מארוע הירי נותר קשה אך יציב. הילדה בת השלוש נמצאת בטיפול נמרץ ילדים והגבר נמצא בחדר הניתוח ומצבו התייצב.

חובש בכיר במד"א אנס עואודה סיפר: "ילדה בת 3 הובאה אלינו לתחנת מד"א כשהיא סובלת מפציעות חודרות בגופה, ופצוע נוסף, גבר כבן 30 הובא לחבירה עם צוות מד"א בכביש סמוך כשגם הוא סובל פציעות חודרות בגופו. הענקנו לשניהם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבם קשה".