נעים מרגייה, אבו-נעים מרגייה, איליה מרגייה, לואי אבו ר'אגב ואבראהים שחאדה, שלפי המשטרה הינם מארגון הפשיעה של בכרי, נרצחו היום (חמישי) בטבח ביפיע. חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש־תע"ל) שוחחה על כך עם אריה אלדד ואיתן כבל ב־103fm, והביעה את דעתה על התופעה המדאיגה. בהמשך, סגן מנהל מרחב גלבוע של מד"א שוחח עם מגישי התוכנית וסיפר על מה שהתרחש בזירה.

מסע חיסול חסר תקדים ביפיע: חמישה מארגון הפשיעה בכרי נרצחו

"אני עדיין מנסה לעכל", שיתפה חברת הכנסת. "זו מלחמה, ההרגשה היא כמו לצפות באירועי מלחמה ויודעים שעוד חמש דקות יגיע עוד משהו שיזעזע אותך. זו לא בעיה של אלימות חברתית, אלא של מלחמת עולם בין ארגוני פשע שעובדים כמו צבאות".

עוד היא אמרה: "החברה שלנו היא קורבן של ארגוני הפשיעה שחלק מהם משתפי פעולה של מוסדות המדינה. זה לא אני אומרת, זה חלק ממה שהמשטרה אומרת על השב"כ. בכירי משטרה אמרו שאנחנו לא מצליחים לשים יד על חלק מראשי הכנופיות האלה כי יש להם חסות מהשב"כ".

זירת האירוע ביפיע (צילום: דוברות מד''א)
זירת האירוע ביפיע (צילום: דוברות מד''א)

בהמשך, שיתפה: "פעם ראשונה בחיים שאני שומעת מישהו במשפחה שלי אומר 'אולי כדאי להתחיל לחשוב על לקחת את הילדים ולהגר מהמקום הזה'. אתה יודע מה זה עושה לי? זה המצב שאנחנו חיים בו, וממשלת ישראל כנראה מעוניינת שזה ימשיך ככה".

במהלך השיחה היא גם תקפה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשטענה כי "אני בטוחה שלא יהיה לנו ביטחון כל עוד הוא בידיים של בן גביר. זה מה שאנחנו לומדים יום אחר יום, תוך ספירת הגופות. הגיע הזמן שהאיש הזה לא יהיה שר".

עאידה תומא־סלימא (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עאידה תומא־סלימא (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחריה, סגן מנהל מרחב גלבוע של מד"א, מגן משנה ויסאם זועבי, שוחח עם מגישי התוכנית וסיפר על מה שהתרחש בזירה.

"הזירה הייתה מאוד קשה. הנפגעים היו מפוזרים מול עסק של שטיפת מכוניות, כנראה כתוצאה מירי", שיתף זועבי. "התחלנו לטפל בחמישה נפגעים שהיו בדרגות פציעה מאוד קשה, כולל הצלת חיים, מתן תרופות ומיד העמסנו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית חולים הקרוב, וממה שהבנתי שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותם".

הוא ציין כי הפיגעות והפציעות של הנרצחים היו כולם כתוצאה מירי, והוסיף: "על פניו הפציעות, ממה שאנחנו ראינו וטיפלנו, הפציעות היו קשות מאוד עד אנוש, ולכן התוצאה כל כך קשה וטרגדית".

אירוע ירי ביפיע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סייע בהכנת הכתבה: שי איידלר, 103fm